برگزیده ها

مازندمجلس: «کارتر پیج» مشاور سیاست خارجی ستاد دونالد ترامپ در انتخابات سال گذشته آمریکا در جلسه استماع کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفته که در ژوئیه 2016 در جریان سفر به مسکو با مقام های دولت روسیه دیدار کرده بود.

مازندمجلس: نیویورک تایمز گزارش داد، یک منبع آگاه که مباحث جلسه استماع اطلاع داشت، گفت که پیج اندکی بعد از سفرش به روسیه در ایمیلی به یک مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ، برداشت هایش را از گفت و گو با مقام های دولتی، قانونگذاران و مدیران تجاری روسیه بیان کرده بود. در این جلسه که پشت درهای بسته برگزار شد، متن این ایمیل با صدای بلند برای حضار خوانده شد.
پیج پیشتر در مصاحبه با نیویورک تایمز دیدار با مقام های روسیه را رد کرده بود. افشای جزئیات دیدار وی در مسکو تصویر تازه ای از ارتباط اطرافیان ترامپ با روس ها را نشان می دهد. پیج در مصاحبه ای تایید کرد که با روس ها دیدار کرده بود اما اهمیت این ملاقات ها را کم ارزیابی کرد. وی گفت یکی از افرادی که او ملاقات کرده یک «فرد ارشد» بود اما هویت وی را اعلام نکرد. پیج افزود: احوالپرسی مختصری با دو نفر داشتم، همین.
این گزارش در حالی است که شماری از اعضای دولت ترامپ به دلیل ارتباط روسیه یا استعفا داده اند یا در کنگره شهادت داده اند. دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا روسیه را متهم کرد که در انتخابات ریاست جمهوری به نفع ترامپ دخالت کرده است. 
در ادامه جنجال ها در مورد اطرافیان ترامپ، «ریک گیتس» و «پاول مانافورت» رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ به دوازده اتهام همچون «پولشویی» و «اقدام به توطئه» متهم شده اند. 
مانافورت و گیتس که از دیگر اعضای ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ بود خود را تسلیم مقام‌های قضایی کردند. هر دو این افراد اکنون با تودیع قرار وثیقه آزاد اما در بازداشت خانگی به سر می برند.این نخستین بار است که هیات منصفه تشکیل شده از جانب «رابرت مولر» بازرس ویژه این پرونده، اقدام به صدور کیفرخواست می کند.
در حالی که این دو دستیار پیشین رئیس جمهوری آمریکا اتهام‌های مطرح شده علیه خود را مردود دانسته اند، همزمان «جرج پاپادوپولوس» مشاور سابق ترامپ، اتهام دروغگویی به اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف‌.بی.‌آی) در خصوص دیدار سال گذشته خود با یک منبع نزدیک به دولت روسیه را پذیرفت.
گفته می شود وی چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری، با یک پروفسور روسی ارتباط داشته که مدعی بود مدارکی رسواکننده شامل هزاران ایمیل از «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات در اختیار دارد. دامنه این ارتباط به فرد سومی می‌رسد که به ادعای این پروفسور، خواهرزاده «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بوده است.
گزارش تیم تحقیقاتی این پرونده همچنین نشان می‌دهد که پاپادوپولوس به دنبال انجام دیدار ترامپ و پوتین بوده است.
ترامپ روسیه دیدار جمهوری ارتباط انتخاباتی گزارش مشاور پیشین اقدام اتهام پاپادوپولوس پوتین پروفسور ریاست پرونده ملاقات ایمیل تایمز نیویورک مصاحبه اطرافیان آمریکا اعضای انتخابات