برگزیده ها

مازندمجلس: قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۴۵ سنت، معادل ۲.۴ درصد رشد به ۶۲ دلار و ۷ سنت رسید.

مازندمجلس: رویترز گزارش داد: قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و بعد از اعلام کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت به بالاترین رقم در 2 سال گذشته رسید.
به گزارش تسنیم، جدیدترین آمارهای منتشر شده از تعداد سکوهای نفتی آمریکا از این فرضیه که مازاد عرضه در بازار جهانی نفت در حال کاهش است حمایت می کند. در کل هفته گذشته، قیمت ها به دلیل آمارهای رشد تقاضای جهانی و قوت گرفتن احتمال تمدید توافق کاهش تولید توسط اوپک و متحدانش رو به افزایش بوده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 10 سنت، معادل 2 درصد افزایش به 55 دلار و 64 سنت رسید که بالاترین رقم از جولای 2015 تاکنون بود. قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 45 سنت، معادل 2.4 درصد رشد به 62 دلار و 7 سنت رسید. قیمت نفت برنت نسبت به پایین ترین رقم های سال 2017 در ماه ژوئن حدود 38 درصد رشد داشته است.
قیمت هر دو شاخص نفتی در هفته گذشته بیش از 3 درصد رشد را به ثبت رساند.
شرکت های انرژی آمریکایی در این هفته 8 سکوی حفاری را تعطیل کردند که بیشترین کاهش تعداد سکو از می 2016 تاکنون بوده است. بدین ترتیب روند کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا که از تابستان شروع شده تداوم یافت.
بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، تعداد کل سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته منتهی به 3 نوامبر به 729 سکو رسید که پایین ترین رقم از ماه می تاکنون است.
گین مک گیلیان، تحلیلگر موسسه استمفورد در این باره گفت: «به دلیل قوت گرفتن احتمال تمدید توافق کاهش تولید و تقاضای قوی، بازار همچنان در حال تقویت شدن است.»
آمریکا تعداد گزارش حفاری سکوهای تاکنون گذشته افزایش دیروز پایان معاملات معادل پایین موسسه تولید تقاضای بازار آمارهای بالاترین جهانی گرفتن تمدید احتمال توافق