برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی دولت اردن اعلام کرده که بازگشت روابط امان و رژیم صهیونیستی تنها منوط به تحویل قاتل اسرائیلی دو شهروند اردنی به نهادهای قضایی اردن برای محاکمه و مجازات است.

مازندمجلس:  «محمد المومنی» وزیر مشاور دولت اردن در امور رسانه ای و سخنگوی رسمی دولت این کشور اعلام کرد که بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در امان پایتخت اردن به گردن نهادن اسرائیل به قوانین بین المللی وابسته است.
به گزارش نامه نیوز این اظهار نظر در حالی منتشر شده که گزارش ها حاکی از بی فرجام بودن سفر «پولی موردخای» ژنرال اسرائیلی و هماهنگ کننده دولت این رژیم  به اردن و تلاش او برای از سرگیری روابط دیپلماتیک میان «تل آویو» و امان بوده است.
سخنگوی دولت اردن اعلام کرد که موضع این کشور در ماجرای قتل دو شهروند اردنی به وسیله یکی از کارکنان سفارت اسرائیل در امان واضح و ثابت است و اسرائیل باید این قاتل را به دادگاه های اردن تحویل دهد. وی افزود: تا زمانی که قاتل اسرائیلی به دادگاه های اردن تحویل داده نشود خبری از بازگشایی سفارت و بازگشت سفیر اسرائیل به اردن نخواهد بود.
در پی کشته شدن دو شهروند اردنی به وسیله یکی از نظامیان موجود در سفارت رژیم صهیونیستی در امان، روابط دیپلماتیک اسرائیل و اردن به حالت تعلیق در آمده است.
شبکه سه اسرائیل هفته گذشته گزارش داد بود که روابط اردن و اسرائیل بار دیگر دچار تنش شده است زیرا اردن به اسرائیل اجازه نداده که از شاهدان عینی در این حادثه بازجویی کند و امان می خواهد که قاتل را به نهادهای قضائی اردنی تحویل دهد و همچنین خواستار تغییر سفیر اسرائیل در امان است.
بر اساس این گزارش درخواست تغییر سفیر هم در پی انتشار تصویر «عینات شلاین» سفیر فعلی رژیم صهیونیستی در اردن در کنار قاتل اسرائیلی بوده است. شبکه سه اسرائیل گزارش داده که تل آویو زمان مناسب برای پایان دادن به این بحران را پیدا خواهد کرد تا روابط از سرگرفته شود و مدعی شده که تل آویو تنها آمادگی عذرخواهی نسبت به این حادثه را دارد نه بیشتر.
با این حال ناظران معتقدند که اردن نمی تواند مواضع خود را در قابل رژیم صهیونیستی نرم کند زیرا در صورت بازگشایی سفارت اسرائیل در اردن بدون مجازات قاتل دو شهروند اردنی، دولت این کشور در برابر خشم مردم قرار خواهد گرفت زیرا پیش از این هم افکار عمومی در اردن به خروج قاتل اسرائیلی از اردن بدون محاکمه و استقبال نتانیاهو از او معترض بوده اند.
اسرائیل روابط سفارت گزارش صهیونیستی اردنی اسرائیلی بازگشایی دیپلماتیک تحویل شهروند حادثه تغییر دادگاه اعلام سرگیری سخنگوی وسیله