برگزیده ها
واقعه ۱۳ آبان یادآور به زانو درآمدن کوتاه کردن دست استکبار جهانی از ایران است

مازندمجلس: وزیر کشور در پیامی به مناسبت روز ۱۳ آبان این روز را یادآور به زانو درآمدن دیو استعمار و کوتاه کردن دست استکبار جهانی از کشور برشمرد.

مازندمجلس: وزیر کشور در پیامی به مناسبت روز ۱۳ آبان این روز را یادآور به زانو درآمدن دیو استعمار و کوتاه کردن دست استکبار جهانی از کشور برشمرد.

به گزارش ایلنا، متن این پیام به سرح ذیل است:

روز ۱۳ آبان که در تاریخ انقلاب اسلامی و تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری گردیده، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگ زرینی از حماسه آفرینی دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز است. در این روز دانشجویان متعهد و انقلابی ایران توانستند در امتداد خون شهدای دانش‌آموز و دانشجو، با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، قدرت شکست‌ناپذیری طاغوت زمان را درهم شکنند و فریاد ظلم‌ستیزی ایرانیان را در صحنه‌های بین‌المللی طنین‌انداز نمایند.

واقعه سیزده آبان که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، انقلاب دوم نامیده شد، یادآور به زانو درآمدن دیو استعمار و کوتاه کردن دست استکبار جهانی از کشور عزیزمان، ایران اسلامی است. این روز که به راستی روز پایداری ملت در برابر امریکای شیطان صفت می‌باشد، به دل‌های مومنان جسارت، استکبارستیزی و درس شهادت و دلیری آموخت و به همه مظلومان جهان ثابت کرد؛ با عزم راسخ ولو با دستان خالی می‌توانند چپاولگران و ظالمان را به زباله‌دانی تاریخ بسپارند.

دولتمردان آمریکا در طول تاریخ به انحای مختلفی اقدام به دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده‌اند که نمونه اخیر آن عدم پایبندی به توافق چندجانبه برجام و تعهدات بین‌المللی آنها بود، که این خود نشان از خوی استکباری و غیر قابل اعتماد بودن آنها در نظام بین‌المللی است.

ناگزیر فردای انقلاب به دست نسل جوان سپرده خواهد شد این تجربه گرانسنگ استکبار ستیزی، تکلیف سنگینی هم بر دوش اصحاب علم و دانش و هم مسئولان و سیاستگذاران ایران اسلامی می‌نهد و ما را به این حقیقت رهنمون می‌‌سازد که؛ با تکیه بر تعهد، کسب تخصص و دانش همراه با ایمان، مسیر مقدس امام راحل و شهدای راه استقلال و آزادی را ادامه دهیم.

به نمایندگی از جامعه بزرگ وزارت کشور، این روز بزرگ را به یکایک ملت ایران تبریک و تهنیت عرض نموده و برای آنها استمرار ایستادگی در مسیر حق و ثبات قدم در راه استکبارستیزی را مسئلت دارم.

اسلامی استکبار انقلاب جهانی تاریخ کوتاه یادآور بین‌المللی درآمدن آمریکا استکبارستیزی شهدای واقعه استعمار پیامی جمهوری دانشجویان