برگزیده ها

مازندمجلس: ترامپ قرار است در بلندترین سفری که یکی از رؤسای جمهوری آمریکا در ۲۵ سال گذشته به آسیا داشته است، با تمرکز بر بحران کره شمالی از ژاپن، کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین بازدید کند.

مازندمجلس:  بی بی سی گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ایالت «هاوایی» را به عنوان نقطه آغاز سفر ۱۲ روزه خود به ۵ کشور آسیایی انتخاب کرده است.
این بلندترین سفر یک رئیس جمهور آمریکایی به قاره آسیا در طول ۲۵ سال گذشته است و ضمن تاکید بر تداوم اهمیت سیاست چرخ به آسیا- پاسیفیک، در برهه‌ای اتفاق می‌افتد که تنش‌های لفظی واشنگتن- پیونگ یانگ به اوج خود رسیده است.
بنابراین، ژست سیاسی ترامپ در این سفر، به رخ کشیدن اتحاد آمریکا با ژاپن و کره جنوبی است حال آنکه چین را هم به اعمال حداکثر فشار بر کره شمالی ترغیب خواهد کرد.
در ادامه، وی برای حضور در نشست همکاری‌های اقتصادی آسیا- پاسیفیک (اَپک) عازم ویتنام خواهد بود و نهایت آنکه این سفر طولانی را روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) و بعد از حضور در نشست آ سه آن که در فیلیپین برگزار می‌شود، خاتمه خواهد داد.
اما نقطه اوج این سفر، دیدار احتمالی وی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست ویتنام خواهد بود آن هم حالا که جنگ داخلی میان جمهوریخواهان و دموکرات‌های آمریکایی سر پرونده اتهام روسیه به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به اوج خود رسیده است.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین پیشتر از احتمال دیدار پوتین و ترامپ در جریان برگزاری اجلاس اَپک که قرار است روزهای ۱۰ و ۱۱ نوامبر (۱۹ و ۲۰ آبان) در ویتنام برگزار شود، خبر داده است.
ترامپ ویتنام جمهوری آمریکا روسیه برگزار دیدار پوتین نوامبر پاسیفیک گزارش آمریکایی آسیایی رسیده