برگزیده ها

مازندمجلس: کره شمالی ضمن درخواست برای توقف تحریم‌های بی رحمانه علیه این کشور، اعمال چنین تحریم‌هایی علیه پیونگ یانگ را "نسل کشی" ارزیابی کرده است.

مازندمجلس: رویترز گزارش داد: دفتر نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل روز جمعه با انتشار بیانیه ای خواستار توقف تحریم های بی رحمانه علیه این کشور شد و افزود: اتخاذ و اعمال چنین تحریم هایی، قتل عام مردم به شمار می رود.

این بیانیه در ادامه افزود: امروز تحریم های بی رحمانه و فشار علیه کره شمالی، به معنای نقض حقوق بشر و نسل کشی است. رژیم تحریم ها مردم کره شمالی را تهدید کرده و مانع از برخورداری آنها از حقوق بشر در تمامی زمینه ها شده است.
درخواست کره شمالی برای توقف فوری تحریم ها در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سفر طولانی خود به کشورهای آسیایی از جمله چین، کره جنوبی و ژاپن را آغاز کرده است.
هدف اصلی از سفر ترامپ به کشورهای آسیایی، افزایش حمایت بین المللی برای مهار برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی و افزایش فشارهای سیاسی بر پیونگ یانگ برای دست کشیدن از برنامه های تسلیحاتی خواهد بود. این مطلب را مقام های رسمی آمریکایی اعلام کرده اند.
اچ آر مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این باره تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که زمان برای حل و فصل مساله کره شمالی در حال از دست رفتن است و ترامپ از همه کشورها خواهد خواست تا اقدامات بیشتری انجام دهند.
ترامپ پیش از این هشدار داده است که کره شمالی را به طور کامل نابود خواهد کرد.جامعه بین المللی از 3 سپتامبر تاکنون که کره شمالی ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده است، فشارها علیه این کشور را تشدید کرده اند.
ماه گذشته نیز آمریکا تحریم های یکجانبه ای را علیه 7 فرد و 3 شرکت مرتبط با کره شمالی اعمال کرده که علت اصلی وضع این تحریم ها نقض حقوق بشر از جمله کار اجباری عنوان شده است.
در ماه سپتامبر نیز شورای امنیت سازمان ملل تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کرد و برخی ممنوعیت های صادراتی و توقیف اموال و دارایی های مقام های رسمی علیه پیونگ یانگ وضع کرده است.
شمالی تحریم ترامپ پیونگ اعمال آمریکا المللی افزایش برنامه امنیت سپتامبر آسیایی کشورهای رحمانه گزارش جمهور بیانیه افزود