برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌‌ای اعلام کرد حاضر است با کیم جونگ اون برای کاهش تنش‌ها دیدار کند.

مازندمجلس:
 نشریه هیل گزارش داد: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با «شارلی آتکیسون» در برنامه «فول میژر» که قرار است روز یکشنبه پخش شود، اطمینان داد اگر «رابرت مولر»، مسئول تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا همه موارد را عادلانه بررسی کند، بی گناهی وی در این پرونده ثابت خواهد شد.

ترامپ در این خصوص گفت: خب من امیدوارم او (مولر) در همه مسائل عادلانه رفتار کند و در این صورت من بسیار خوشحال خواهم شد؛ زیرا بی گناهی من ثابت می شود و مشخص خواهد شد که من به هیچ عنوان با روسیه در ارتباط نبوده ام. باور کنید.
او در این مصاحبه در خصوص اینکه چگونه پال منافورت را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی اش انتخاب کرده است، توضیحاتی را ارائه کرد. وی در این باره گفت: «خب او یکی از دوستان من بود که یک تاجر بود. یک تاجر بسیار موفق و یک انسان خوب و می دانید پال مدت زیادی در این سمت باقی نماند. خب ما مسائلی را در خصوص او دریافتیم که او با کشورهای دیگر در ارتباط است و من حتی نمی دانستم او چه کار می کند. اما در موقعیتی قرار گرفتیم که به این نتیجه رسیدیم که بهتر است پال برود.
رئیس جمهور آمریکا همچنین با قطعیت کامل اعلام کرد که در این پرونده، تحقیقاتی در خصوص وی صورت نمی گیرد.
در این مصاحبه همچنین از ترامپ در خصوص اینکه آیا حاضر است با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی دیدار کند، پرسش شد. وی گفت: «خب من با مردم مختلفی از کشورهای مختلف مثل چین، ژاپن و کره جنوبی ملاقات کرده ام. من به ویتنام می روم. به فیلیپین می روم و بنابراین با افراد مختلفی ملاقات خواهم کرد. من با هر کسی مذاکره می‌کنم. نمی دانم این ضعف یا قوت من است. فکر می کنم دیدار با افراد مختلف بد نیست. بنابراین مطمئنا این کار را انجام خواهم داد. اما باید ببینیم چه می شود. فکر می کنم صحبت در این خصوص خیلی زود است.»
اختلافات آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ و لفاظی های ترامپ در ماه های اخیر به شدت تشدید شده است. دونالد ترامپ تاکنون بارها رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خطاب کرده است. کره شمالی هم در پوسترهای تبلیغاتی اش ترامپ را یک «بیمار روانی» که تب جنگ دارد خوانده است.
رئیس جمهور آمریکا این مصاحبه را پیش از سفر 13 روزه اش به آسیا انجام داد.
رابرت مولر هفته گذشته علیه «پال منافورت» و همچنین «جورج پاپادوپولوس»، مشاور سیاست خارجی ترامپ اعلام جرم کرد. پال منافورت در بازه زمانی ژوئن تا اوت سال گذشته میلادی ریاست ستاد انتخاباتی ترامپ را بر عهده داشت. به دنبال انتشار گزارش‌هایی در خصوص اینکه او میلیون‌ها دلار کمک مالی از یک حزب سیاسی حامی روسیه در اوکراین دریافت کرده است،  از سمت خود کناره گیری کرد.
ترامپ شمالی آمریکا مصاحبه روسیه منافورت همچنین اینکه خواهم جمهور دیدار عادلانه رابرت مختلف مختلفی اعلام ملاقات بنابراین گذشته دنبال افراد دونالد کشورهای عنوان گزارش بسیار ارتباط گناهی انتخاباتی ریاست پرونده