برگزیده ها
رییس سازمان استاندارد: تولید همه خودروهای قدیمیِ فاقد 85 استاندارد اجباری، متوقف می شود

مازندمجلس: تهران- ایرنا- رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: از یکم دیماه 1397، خودروهای تولیدی باید دارای 85 استاندارد اجباری به روز شده برای خودرو باشند، درغیر این صورت چاره ای جز توقف تولید آن خودروها نداریم.

مازندمجلس: نیره پیروزبخت شامگاه جمعه بعد از بازدید از غرفه ایرنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد استاندارد خودروها و برنامه خروج از خط تولید برخی خودروها که استاندارد لازم را ندارند، گفت: طبق اعلام سازمان ملی استاندارد و بحث و تصویب در شورای سیاستگذاری خودرو، در سه مقطع دی 96، فروردین 97 و دی 97 استانداردهای خودرو به صورت کامل اجرایی می شود.
پیروزبخت افزود: در مرحله نخست، تا فروردین 97 استانداردهای 52 گانه ای که از قبل داشتیم و امروز به روز کرده ایم پیاده می شود و تا اول دی ماه 97 تعداد استانداردها به 85 شاخص می رسد.
وی تصریح کرد: خودروسازان این را می دانند و پذیرفته اند و هم اکنون برنامه ریزی هایی همه جانبه ای برای آن در دستور کار قرار داده اند.
وی از ذکر اسامی خودروهایی که فاقد این استانداردها است خودداری کرد و گفت: یک سری از خودورها بخصوص خودروهای قدیمی که تولید آنها به 20 تا 30 سال پیش بر می گردد، با استانداردهای روز ما انطباق ندارند.

** مردم نگران کیفیت شیر نباشند
معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه «مردم نگران کیفیت شیر نباشند»، گفت: کل تولیدات شیر کشور به صورت تصادفی در واحدهای صنفی نمونه برداری و مورد آزمایش قرار می گیرند و بر اساس نتایج این بررسی ها می توانیم بگوییم در لبنیات کمترین مشکل را داریم و بهتر است مردم با خیال راحت از لبنیات استفاده کنند.
پیروزبخت در مورد وجود آفلاتوکسین در شیر و لبنیات گفت: همه فرآورده های لبنی به صورت تصادفی انتخاب و آزمایش می شوند و اگر ببینیم آفلاتوکسین در آن محصول وجود دارد، قطعا تولید آنرا متوقف می کنیم.
وی با اشاره به اینکه در مورد کیفیت شیر و لبنیات شوخی نداریم، گفت: اگر متوجه وجود مشکلی در کیفیت شیر و لبنیات شویم، خیلی سریع با آن واحد تولیدی برخورد می کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
اقتصام/ 9189* 6075*خبرنگار: اسماعیل داودی* انتشار: زهرا هجینی نژاد

فرهنگي

استانداد

مطبوعات96

نيره پيروزبخت

استاندارد لبنیات کیفیت تولید اقتصادی پیروزبخت استانداردهای ایرنا نگران آزمایش آفلاتوکسین استانداردها تصادفی اینکه ندارند متوقف خودروهای خبرنگار خودروها خودرو برنامه فروردین