برگزیده ها
اعلام جزئیات استفاده روس‌ها از توئیتر برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی آمریکا

مازندمجلس: آمریکایی ها که مدعی استفاده گسترده روس ها از توئیتر برای تبلیغات سیاسی و تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند، اطلاعاتی را در این مورد افشا کردند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، حساب های کاربری خاصی در توئیتر که وابسته به روسیه هستند اخبار و اطلاعات حساب شده ای را برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 منتشر کردند و این اطلاعات توسط برخی از رسانه های مشهور امریکایی مانند واشنگتن پست، شبکه تلویزیونی سی بی اس و غیره منتشر شد.

بر اساس بررسی های مذکور تعداد کل حساب های کاربری در توئیتر که وابسته به دولت روسیه هستند حداقل 2752 مورد است و این حساب ها اطلاعات مختلفی را با استفاده های تبلیغاتی به اشتراک گذارده اند. اخبار و داده های یادشده تا بدان حد جذاب بوده که رسانه های آمریکایی مختلفی آنها را در توئیتر بازنشر کرده اند.

بررسی یادشده که در بازه زمانی اول ژانویه سال 2016 تا 30 سپتامبر 2017 صورت گرفته نشان می دهد این حساب ها در ظاهر متعلق به فعالان سیاسی و اجتماعی بوده اند، اما در عمل مورد حمایت دولت روسیه بوده اند. مالکان این حساب ها خود را وابسته به دو حزب جمهوری خواه و دموکرات نشان داده و بر سر موضوعات متنوع به بحث و جدال می پرداختند.

مشابه این رویداد در شبکه اجتماعی فیس بوک نیز رخ داده و هنوز مشخص نیست چه تعداد از این حساب ها هک شده و مسروقه بوده اند و چه تعداد به طور مستقل ایجاد شده اند. رسانه های آمریکایی از اینکه روسیه تا این حد موفق شده بر ذهن مردم شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر بگذارد، اظهار حیرت و خشم کرده اند.

آ

روسیه توئیتر اطلاعات جمهوری تعداد وابسته رسانه اجتماعی بررسی یادشده مختلفی آمریکایی انتخابات آمریکا تاثیرگذاری کاربری اخبار ریاست استفاده منتشر