برگزیده ها
​بانک طراحان گرافیک ایران در یک کتاب
مازندمجلس: ​بانک طراحان گرافیک ایران در یک کتاب به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب فرهنگنامه طراحان گرافیک ایران با نگاهی کاربردی به معرفی دست اندرکاران گرافیک کشور تهیه و جمع آوری شده است تا مخاطبان قادر باشند به راحتی به طراح گرافیک مورد نظر خود در هر جای ایران و حتی جهان دسترسی داشته باشند.
 
بهرام عفراوی، مدیر انتشارات «دایره چهاررنگ» با اعلام این خبر، درباره ویژگی های این اثر، گفت: از آنجایی که این اثر، نخستین کتاب در این زمینه است تلاش داریم با دقت خاصی به این موضوع بپردازیم تا این کتاب برای طراحان گرافیک و علاقه‌مندان به طراحی گرافیک و مخاطبان، کاربردی و قابل استفاده باشد.
 
وی درباره ضرورت تهیه و جمع آوری این کتاب، توضیح داد: نسخه اولیه و الکترونیک این کتاب اکنون در سایت فروش اینترنتی منتشر شده و از آنجایی بهترین راه معرفی متخصصان هر رشته به کارفرمایان، وجود کتابی است که فهرست اسامی آنان به همراه تخصصشان در آن درج شده باشد، چنین کتاب‌هایی که به دایرکتوری یا فهرست اسامی شهرت دارند، در بسیاری از رشته‌ها و در کشورهای مختلف، چاپ و در دسترس مردم قرار می‌گیرد.
 
عفراوی با بیان اینکه طراحان گرافیک ایران نیز به این کتاب و معرفی خود به مخاطبان، نیاز دارند، عنوان کرد: این نیاز سال‌ها است که فکر ما را به خود مشغول داشته و تا حدود یک سال پیش که تصمیم به عملی شدن آن در گروه پژوهشی عفراوی، گرفتیم و این کتاب مقدمه‌ای بر تکمیل فهرست تمام طراحان گرافیک و کانون‌های تبلیغاتی است، تا در آن به شکل کامل و جامع به معرفی خود و آثارشان بپردازند.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه عده بسیاری از طراحان گرافیک ایران از وجود این کتاب مطلع نشدند و فرصت ارسال آثار خود را به فراخوان پیدا نکردند، انتشار نخستین ویرایش این کتاب، فراخوانی برای حضور این افراد در ویرایش بعدی است.
 
عفراوی با اشاره به چگونگی درج اطلاعات این کتاب، گفت: در هر صفحه از این کتاب، مشخصات فردی هر طراح شامل تحصیلات، شماره تلفن، ایمیل، سایت، تخصص کاری، سوابق حرفه ای و شرح مختصری از فعالیت های طراح، به همراه عکس و نمونه کارهای او آمده است.
گرافیک طراحان معرفی فهرست مخاطبان دارند همراه  عفراوی ویرایش اسامی بسیاری آنجایی کاربردی باشند عفراوی درباره نخستین