برگزیده ها
جزئیات حادثه شب گذشته برخورد واگن‌های مخزن‌‌دار‌ ‌و نشت مازوت/‌تأخیر قطار‌ها جبران خسارت می‌شود

مازندمجلس: مقام مسئول راه‌‌آهن گفت: شب گذشته واگن‌‌های مخزن‌دار قطار در بلاک بهرام-ری به علت بروز نقص فنی در اتصال قلاب‌ها به یکدیگر برخورد می‌کند که موجب نشت مازوت می‌شود؛ در این راستا امروز قطار‌ها با سرعت کمتری در این مسیر عبور می‌کنند.

مازندمجلس:، شب گذشته در قطار باری حامل واگن‌های مخزن‌دار در بلاک بهرام-ری، به علت گسیختگی واگن‌‌ها و نقص فنی در اتصال قلاب‌ها، واگن‌‌های مخزن‌دار به یکدیگر برخورد می‌کنند و موجب نشت مازوت می‌شود.

مدیرکل‌ روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: این اتفاق به علت بروز نقص فنی در اتصال واگن‌های مخزن‌دار رخ داد که موجب برخورد واگن‌‌های این قطار با یکدیگر شد.

صادق سکری ادامه داد: به علت سنگینی واگن‌های مخزن‌دار، نشت مازوت از دو دستگاه از این واگن‌ها رخ داد.

مدیرکل‌ روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: در این مسیر سه خط ریلی وجود دارد که شامل خطوط زوج و فرد تهران-مشهد و خط قطارهای حومه‌ای است، در این راستا واگن‌‌های آسیب‌دیده به خط وسط منتقل شده است و تردد قطار در دو خط زوج و فرد ادامه دارد.

سکری با بین اینکه سرعت سیر قطار در این خط 120 کیلومتر بر ساعت است، افزود: به علت وقوع این حادثه و در راستای ارتقاء ایمنی، سرعت سیر قطار‌ها در این منطقه‌ فعلاً 60 کیلومتر بر ساعت است که همین امر موجب بروز تأخیراتی در حرکت دیگر قطارها و نیز قطارهای حومه‌ای شده است.

* جبران تأخیرات قطارها با پرداخت کامل وجه بلیت

مدیرکل‌ روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه راه‌آهن و شرکت‌های ریلی در بروز تأخیرات قطارهای خود را جریمه کرده و به مسافر خسارت پرداخت می‌کنند، گفت: در صورت بروز تأخیر بیش از دو ساعت برای مسافر قطار، پیامک جبران خسارت ارسال می‌شود و مسافر می‌تواند با ارائه لاشه بلیت، وجه کامل بلیت خود را دریافت کند.

وی ادامه داد: اگر قطاری 3 ساعت تأخیر داشته باشد و مسافر قصد داشته باشد در مقصد، با قطار دیگری به مقصد دیگری منتقل شود، در کنار دریافت خسارت بابت بلیت قطار خود، با ارائه بلیت قطار بعدی، وجه آن بلیت هم به مسافر پرداخت می‌شود.

سکری بیان کرد: اگر قطار چهار ساعت تأخیر داشته باشد و مسافر قصد داشته باشد در مقصد با هواپیما یا کشتی به مقصد دیگری منتقل شود، در کنار دریافت خسارت بابت بلیت قطار خود، با ارائه بلیت هواپیما یا کشتی خود، وجه آن بلیت هم به مسافر پرداخت می‌شود.

مدیرکل‌ روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: سامانه 5149 صدای مسافر، آماده ارائه هر گونه اطلاعات و دریافت شکایات و گزارش‌های مسافران است و در این سامانه اگر مسافری مشکل خود را در قطار اعلام کند، بلافاصله به رئیس قطار ارجاع شده تا مشکل برطرف شود.

مسافر راه‌آهن خسارت عمومی روابط پرداخت دریافت ارائه مدیرکل‌ اسلامی جمهوری مخزن‌دار واگن‌های مازوت ادامه تأخیر منتقل جبران واگن‌‌های برخورد قطارهای دیگری حادثه سامانه هواپیما تأخیرات گذشته حومه‌ای قطار‌ها خبرنگار یکدیگر اعلام افزود کیلومتر اینکه اتصال قطارها