برگزیده ها

مازندمجلس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا دست از پا خطا کند موشک‌‌های ایران منافع‌شان را در هر نقطه‌ای با خاک یکسان می‌کند، تاکید کرد:‌ لانه جاسوسی آمریکا یک سفارتخانه نبود، بلکه به قرارگاه نظامی، اطلاعاتی و عملیاتی علیه ملت ایران تبدیل شده بود.

مازندمجلس: عزت‌الله ضرغامی ظهر امروز در جمع راهپیمایان 13 آبان مشهد اظهار داشت: این ایام که آبان سال 96 است را با ایام آبان 58 تا حد زیادی مشابه می‌بینم، امروز می‌خواهم ساده‌تر صحبت کنم تا شاید برخی شبهه‌ها بخاطر بمباران رسانه‌های دشمن ایجاد می‌شود، برطرف شود.
اهم اظهارات عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ادامه به نقل از ایسنا می خوانید؛
*لانه جاسوسی آمریکا یک سفارتخانه نبود و بسیاری از این واژه استفاده کردند و این سفارتخانه تا زمان پیروزی انقلاب تمامی برنامه‌ها را برای حفظ شاه و طاغوت انجام داد و بعد هم که انقلاب پیروز شد به همین رویه خود ادامه داد و تنها در حرف نبود بلکه سفارت آمریکا تبدیل به قرارگاه نظامی و اطلاعاتی و عملیاتی علیه ملت ایران شده بود.
*فتنه‌های ابتدای انقلاب برای براندازی یک حکومت کافی بود اما جمهوری اسلامی بر همه این‌ها فائق شد و وقتی پیگیری شد مشخصاً تمام این طراحی‌ها در داخل سفارت آمریکا بود و تبدیل به یک لانه جاسوسی و قرارگاه عملیاتی شده بود.
*امام بزرگوار ما مرتباً در مورد خطرات آمریکا تذکر می‌داد و مردم را آگاه می‌کرد، شاید مهمترین فرمایشات امام(ره) درباره آمریکا در همین ایام باشد اما دولت موقت نه تنها توجهی به هشدارهای امام راحل نمی‌کرد بلکه سیاست‌هایش با آمریکا هماهنگ بود و برخی نیز به جرم جاسوسی دستگیر شدند.
*برخی اسناد نشان داد افرادی در خود دولت موقت و حتی در حد سخنگوی دولت موقت، خودشان از محورهای جاسوسی بودند و بعداً همه این‌ها محاکمه شدند و زندان رفتند. دانشجویان پیرو خط امام در چند جلسه، بحث کردند که چه کاری انجام دهیم تا به مردم آگاهی در قبال توطئه‌ها بدهیم تا بصیرت‌شان افزایش یابد زیرا نگاهی در توده مردم بود که شاه را سمبل استکبار می‌دانستند و وقتی شاه سرنگون شد برخی تصور کردند دیگر توطئه و طاغوت نیست و امام(ره) مرتباً سفارش می‌کرد که شاه عروسک خیمه شب بازی آمریکا است.
*مردم خودشان مقابل آمریکا ایستادند، امروز مشابه سال 58 است زیرا در آن سال همه مردم مقابل آمریکا همگرا شدند و قصه لانه پیش آمد و همه متوجه شدند آمریکا قابل اعتماد نیست، از سال 58 همه سعی کردند این را کمرنگ کنند اما امروز مسئله برجام و بدعهدی آمریکا را داریم و همه مردم و مسئولان چه کسانی که از اول این بدعهدی را می‌دانستند و چه کسانی که مقداری خوش‌بین بودند این مسائل را شاهدند.
*امروز همه مردم همگرا و متحد هستند، اگر رئیس‌جمهور در سخنرانی خود خطاب به شرق آسیا می‌گوید مگر دیوانه‌اند که با شما مذاکره کنند جمله مهمی است و هیئت خارجه ما با صراحت از بدعهدی می‌گویند، اگر پیشنهاد کردم سخنران جلوی لانه جاسوسی، وزیر امور خارجه ایران باشد به‌همین دلیل بود چراکه هیچکس مثل ایشان نمی‌تواند راوی بدعهدی آمریکا باشد و اخیراً با اروپایی‌ها هم فرمایشات خوبی داشتند و به آن‌ها گفتند در جنگ از صدام حمایت کردید و امروز می‌گویید موشک نداشته باشیم. مگر فرانسه از صدام حمایت نکرد؟ مگر سلاح شیمیایی را آلمان نداد؟
*وقتی در دانشگاه‌ها می‌رفتم احساس می‌کردم باید در مورد این کلمه توضیح بیشتر بدهم، اما امروز این سخن دیگر توضیح نمی‌خواهد و معلوم شد نگاه حکیمانه مقام معظم رهبری بارز بوده تا معلوم شود این‌ها بدعهد هستند، تا انسان‌های ساده‌لوحی که خیال می‌کنند اگر "مرگ بر آمریکا" حذف شود، می‌توان با آمریکا رابطه گرفت و این را تبلیغ کردند، درعین حال رهبر انقلاب اجازه دادند فقط در مورد هسته‌ای مذاکره شود و بعدها خیلی اصرار می‌کردند به‌عنوان برجام 2 و 3 در موضوعات دیگر هم مذاکره شود اما مقام معظم رهبری منع کردند.
*امروز همه آن مسئولان فهمیدند مسئله آمریکا، هسته‌ای، موشکی و حقوق‌بشر نیست چراکه این‌ها پاسخش مشخص است. امروز این‌ها از یک ایران مقتدر که تبدیل به ابرقدرت شده، هراس دارند و ناراحتند وگرنه خیلی‌ها امروز هسته‌ای هستند و متحد آمریکا؛ مانند سعودی که حتی یک انتخابات نداشته مثل قرون وسطی اداره می‌شود اما رئیس‌جمهور آمریکا آنجا رقص جاهلی می‌کند.
*وقتی هم به آمریکا باز می‌گردند، می‌گویند رفتیم آن‌ها را مثل گاو بدوشیم، این‌ها دیدند ایران اما این‌گونه نیست و این سربلندی ایران را تحمل نمی‌کنند، در منطقه هر کاری کردند شکست خوردند، زمانی شاه ایران به کوچک‌ترین اشاره یک سفیر به خط می‌شد و دستورات مافوق را انجام می‌داد.
*شهریور 1320 را با ملاقات اخیر پوتین و رهبری قیاس کنید؛ زمانی شهریور 1320 در انتهای جنگ جهانی دوم سران سه کشور متحد تصمیم می‌گیرند جلسه محرمانه را در ایران بگذارند و شاه ایران بی‌خبر است. سفیر شوروی یادداشتی به سفارت خارجه ایران می‌دهد و می‌گوید در جریان باشید استالین در ایران است و قرار است روزولت و چرچیل هم بیایند و فرودگاه مهرآباد هم در قرق است؛ شاه و دولت کاره‌ای نبودند، این‌هایی که می‌گویم از خاطرات سفیر شوروی در ایران است و به راحتی در اینترنت قابل مشاهده.
*وقتی شاه متوجه شد، خواهش و اصرار کرد حالا که این‌ها در ایران هستند به من اجازه ملاقات دهید اما قبول نکردند، آمدند در کشور ما بدون اجازه اما به شاه اجازه ملاقات نمی‌دهند و شاه التماس زیاد می‌کند و فقط استالین دیدار کوتاه می‌کند و تقاضای شاه این است که مکان تبعید پدرش تغییر کند و کل درخواست شاه ایران همین است؛ این را با امروز مقایسه کند که نگاه ایران کاملاً ضدآمریکاست و کشوری دارای قدرت، البته این امنیت را نیز در پی دارد زیرا داعش را برای مقابله با انقلاب اسلامی ایجاد کردند و این را ترامپ در نطق انتخاباتی خود می‌گوید.
*کلینتون نیز به این مسئله اعتراف کرده و گفته القاعده را آن‌ها ایجاد کرده‌اند، آقای بعیدی‌نژاد این یادداشت را منتشر کرده است، هر کاری که کردند به سنگ خورد، همه مجتمع شدند تا مقابل ایران قرار بگیرند، بر رفتن بشار اسد تاکید می‌کردند اما وقتی مواضع قوی ایران را دیدند کنار رفتند، سیاست جمهوری اسلامی این است که حکومتی که پیشانی مقاومت است باید بماند و امروز اسد مانده و همه آن‌ها رفته‌اند.
*آخرین برنامه آن‌ها استقلال کردستان عراق برای ایجاد اسرائیل جدید بیخ گوش ایران بود، جمهوری اسلامی ایستاد و گفت باید از تمامیت عراق دفاع شود و دیدیم که دولت عراق خوب عمل کرد و حشدالشعبی و بسیج عراق از ایران الگو گرفته و بدون خون‌ریزی کرکوک را گرفتند و بارزانی که خود را رهبر جدید کردستان می‌دید، استعفا داد و رفت؛ آمریکا این‌ها را می‌بیند و به همین دلیل با ملت ایران برخورد می‌کنند.
*ترامپ مردم ایران را تروریست خواند و همه تعجب کردند، کشوری که خودش بزرگترین زخم‌خورده تروریسم است و 17 هزار شهید داده، ما طرفدار تروریست هستیم؟ وقتی حسابی مشکل پیدا می‌کنند می‌گویند مردم تروریست هستند و آن خانم قبلی تروریست بودن را به DNA ایرانی‌ها نسبت داد و گفت در ذات ایرانی‌ها تروریسم است؛ توهین از این بالاتر؟ پیام می‌دهند ما طرفدار شما هستیم که این طنز است. اخیراً در یک شبکه ماهواره‌ای عنوان کردند مردم می‌دانند ما طرفدار آن‌ها هستیم و ما تحریم‌ها را ادامه می‌دهیم تا حکومت ساقط شود، این‌ها ملت ایران را ساده فرض می‌کنند زیرا مغز خودشان کوچک است، این همه مرکز تحقیقاتی دارند اما یکی نیست بگوید این حرف‌ها مردم را شجاع می‌کند.
*در طول سال‌های اخیر این اتحاد و یگانگی ایجاد نشده است، همه ملت با هم هستند و تهدید آمریکایی‌ها اثر ندارد، اول نظامی و سپس کاتسا را آوردند، کاتسا حروف اول این عبارت انگلیسی است یعنی قانون مقابله با دشمنان آمریکا توسط تحریم و تعبیر مادرتحریم را برای آن برگزیده‌اند، آن آقای قبلی می‌گوید تحریم فلج‌کننده و این یکی می‌گوید مادر تحریم.
*الان در مورد موشک‌های ما اصرار دارند و می‌گویند که نباید موشک داشته باشید، اولاً بدانند ما اگر موشک داریم، همه فناوری آن متعلق به خودمان است و بسیار دقیق عمل می‌کند. از سوی دیگر بدانند که به اندازه کافی مواضع و پایگاه‌های شما در برد موشک‌های ما قرار دارد. به آمریکایی‌ها می‌گوئیم اگر دست از پا خطا کنید، توان موشکی ایران و قدرت موشکی ایران قادر است در هر نقطه‌ای که منافع شما باشد، آن را با خاک یکسان کند.
*بعد از این تهدیدات نظامی بار دیگر تحریم‌ها را مطرح می‌کنند و تنها راه مقابله همان نسخه‌ای است که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند و امیدواریم دولت با توجه به این رهنمودها و اتکال به مردم از این فرصت استفاده کند و در مقابل دشمنان قسم‌خورده ما بیاستد.
آمریکا امروز این‌ها آن‌ها انقلاب می‌کند جاسوسی می‌گوید ایجاد اجازه تروریست بدعهدی موشکی مقابل رهبری اسلامی می‌گویند اصرار مذاکره مسئله مقابله خارجه خودشان نظامی ادامه حمایت تحریم هسته‌ای دارند سفارت جمهوری طرفدار ملاقات تبدیل شهریور می‌کردند دیدند زمانی کردستان آمریکایی‌ها تحریم‌ها کاتسا دشمنان بدانند موشک‌های هستیم ایرانی‌ها استالین باشید کشوری ترامپ تروریسم مواضع شوروی رئیس‌جمهور عملیاتی قرارگاه حکومت مرتباً می‌داد طاغوت استفاده آمریکا؛ ضرغامی یکسان مشابه سفارتخانه می‌کرد فرمایشات چراکه کسانی اخیراً نداشته توضیح مسئولان داریم می‌دانستند رفتند همگرا متوجه برجام معلوم