برگزیده ها
نقش زنان در صنعت نفت پررنگ می‌شود / بدنبال جوانگرایی در فنت هستم

مازندمجلس: زنگنه گفت: باید تا پنج سال آینده نسل 40 تا 45 ساله بتوانند صنعت نفت را اداره کنند و در این راستا باید ایده‌های قدیم منتقل شده و مطابق شرایط روز کارها دنبال شود و انقطاع تجربی نیز رخ ندهد.

مازندمجلس: زنگنه گفت: باید تا پنج سال آینده نسل 40 تا 45 ساله بتوانند صنعت نفت را اداره کنند و در این راستا باید ایده‌های قدیم منتقل شده و مطابق شرایط روز کارها دنبال شود و انقطاع تجربی نیز رخ ندهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در مراسم معارفه شاهدایی قائم مقام وزیر نفت و نوروززاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در مراسم امروز برای اولین بار در صنعت نفت یک بانو به عنوان قائم مقام منصوب می‌شود، اظهاتر داشت: بنده به دنبال فردی بودم که بتواند بخشی از مدیریت صنعت نفت را به دوش بکشد و در این مسیر به خانم شاهدایی رسیدم.

وی افزود: ‌البته در ایران سمت قائم مقام تعریف شده نیست و به همکاری دائمی قائم مقام نیاز دارد که برخی کارها را به عهده بگیرد و در برخی امور نیز نباید دخالت کند چون به سیاست گذاری برمی‌گردد.

زنگنه با اشاره به اینکه قائم مقام بالاترین سمتی است که بعد از وزارت نفت به یک خانم داده شده است تصریح کرد: برخی به دنبال این هستند که حتی در گل نیز فقط خار را ببینند. حتی می‌گویند که هدف اصلی این کار چیز دیگری بوده است. اما قصد بنده این بود که خانم‌ها را ارتقا دهم و پیام رئیس جمهور را اجرایی کنم ضمن اینکه باری را از دوش خودم بردارم بنابراین امیدوارم که با روحیه‌ای که خانم شاهدایی دارد بتواند این اهداف را دنبال کند.

زنگنه درباره انتخاب مدیرعامل پتروشیمی نیز بیان کرد: بنده به دنبال انتخاب فرد جوان‌تری بودم اما آنچه ابتدا در نظر داشتم اتفاق نیفتاد ولی آقای نوروززاده نیز فردی جوان است و چندین دوره نماینده مجلس و فرد موثر و موفقی بوده و چهار سال نیز کار اجرایی در ایدرو و شستا داشته و در پارس جنوبی و ستاره خلیج فارس نیز همکاری نزدیکی با ما داشته است.

وی ابزار امیدواری کرد که با همکاری دولت ساختار جدید پتروشیمی به درستی موفق عمل می‌کند.

وزیر نفت با بیان اینکه امروز پتروشیمی سازمانی تنظیم‌کننده و حمایت‌کننده است و فعالیتی در امر تولید ندارد خاطرنشان کرد: NPC در حال حاضر برای اجرای طرح های خصوصی و خصولتی اقدامات حمایتی را خواهد داشت تا تولید ملی بالا برود. ضمن اینکه در جهت تکمیل طرح‌های میان‌دستی و پایین‌دستی کمک‌ می‌کند تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی شده و همچنین طرح‌های GTP و GTX ایجاد شود و برای توسعه مناطق ویژه نیز زیربناها آماده شود.

زنگنه یادآور شد: امیدواریم با همکاری باتجربه‌های صنعت نفت بتوانیم اهداف برنامه ششم را در صنعت پتروشیمی اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بنده همواره در پتروشیمی و صنعت نفت به جوان‌گرایی اصرار دارم، اظهار داشت: به اعتقاد بنده باید هر چه سریع‌تر بتوانیم شاهد رشد جوان‌ها باشیم و در ساختار گرید‌های C و D نیز از حضور جوان‌ها استفاده کنیم چراکه در برخی امور عملیاتی افرادی که همانند خلبان جنگنده و یا فوروارد فوتبال عمل کنند نیاز داریم.

وی یادآور شد: باید تا پنج سال آینده نسل 40 تا 45 ساله بتوانند صنعت نفت را اداره کنند و در این راستا باید ایده‌های قدیم منتقل شده و مطابق شرایط روز کارها دنبال شود و انقطاع تجربی نیز رخ ندهد.

زنگنه با اشاره به اینکه باید از این پس شاهد حضور بیشتر بانوان در صنعت نفت باشیم، تصریح کرد: از این به بعد شاهد خواهیم بود که 50 درصد از ظرفیت بانوان در صنعت نفت به کار گرفته خواهد شد وتبعیض های ناروا در مورد زنان نخواهیم داشت.

لازم به ذکر است در این مراسم شهین‌دخت ملاوردی دستیار رئیس جمهور در امور شهروندی، معصومه ابتکار معاون امور زنان رئیس جمهور، ذوالقدر و مافی نمایندگان مجلس، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت گاز و محمدحسن پیوندی مدیرعامل شرکت تاپیکو حضور داشتند.

 

زنگنه اینکه دنبال پتروشیمی همکاری مدیرعامل کارها مراسم اجرایی شاهدایی جمهور می‌کند ساختار اهداف تولید جوان‌ها باشیم بانوان بتوانیم یادآور طرح‌های ایجاد تصریح امروز منتقل مطابق ایده‌های راستا اداره شرایط انقطاع بتوانند بتواند آینده نوروززاده تجربی اشاره