برگزیده ها

مازندمجلس: رهبر حزب اسلامی در افغانستان در نشست مشترک با کمیسیون انتخابات این کشور اعلام کرد که تنها یک حزب اسلامی وجود دارد و انتخابات آینده با ترکیب کمیسیون فعلی باید بدون تاخیر برگزار شود.

مازندمجلس: «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در افغانستان طی یک کنفرانس خبری مشترک با اعضای کمیسیون انتخابات این کشور، خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی در زمان تعیین شده شد.

وی با بیان اینکه ترکیب جاری کمیسیون انتخابات را با وضعیت کنونی می‌پذیرد، گفت انتخابات آینده افغانستان باید با وجود ترکیب کنونی کمیسیون انتخابات برگزار شود و تمام احزاب بزرگ این کشور نیز حق نظارت داشته باشند.
رهبر حزب اسلامی در ادامه نیز از کمیسیون انتخابات افغانستان خواست تا امکان حضور مردم در داخل و خارج از این کشور را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه، نتیجه انتخابات نباید با تاخیر اعلام شود،اظهار داشت: دولت افغانستان بودجه کافی برای انتخابات را فراهم کند و خارجی نیز می‌توانند به روند برگزاری برگزاری انتخابات نظارت کنند.
رهبر حزب اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره دو دستگی در این حزب گفت «تنها یک حزب اسلامی وجود دارد».
وی افزود برای گفت‌وگو درباره نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آینده هنوز زود است.
حکمتیار با بیان اینکه نماینده‌ای در کمیسیون انتخابات ندارد، افزود از این کمیسیون می‌خواهد تا نظرات همه گروه‌های سیاسی را لحاظ کند.
رهبر حزب اسلامی گفت: برخی در افغانستان اقداماتی را انجام داده‌اند و یا خواسته‌هایی دارند که سبب تاخیر در برگزاری انتخابات خواهد شد در حالی که ما از انتخابات بیمی نداریم و خواستار تاخیر در برگزاری انتخابات نیز نیستیم.
وی همچنین از حضور نامزدهای احتمالی حزب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که نامزد مورد نظر این حزب پیروز آن باشد.
حکمتیار افزود اگر تمام احزاب در رابطه با چگونگی برگزاری انتخابات به توافق برسند مشکلی پیش نخواهد آمد.
وی اظهار داشت: طرح ما کاملا عملی و آسان ترین طرح انتخاباتی است که هیچ مشکل قانونی ندارد.
وی افزود این حزب با مشکل «دوگانگی» روبرو نیست و «عبدالهادی ارغندیوال» در تمام جلسات این حزب حضور داشته است.
انتخابات اسلامی افغانستان کمیسیون برگزاری افزود حکمتیار تاخیر اینکه آینده درباره نامزد ریاست ندارد جمهوری اظهار فراهم گلبدین برگزار ترکیب کنونی نظارت احزاب خواستار