برگزیده ها
شرکت‌های داخلی صنعت برق به خودباوری رسیده‌اند

مازندمجلس: قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: خوشبختانه فعالان داخلی صنعت برق در سال های بعد از انقلاب به یک خودباوری رسیده اند، به گونه ای که ما شاهد تأمین بیش از 95 درصد تجهیزات صنعت در داخل هستیم.

مازندمجلس: قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: خوشبختانه فعالان داخلی صنعت برق در سال های بعد از انقلاب به یک خودباوری رسیده اند، به گونه ای که ما شاهد تأمین بیش از 95 درصد تجهیزات صنعت در داخل هستیم.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو ، «ستار محمودی» قائم مقام وزیر نیرو در حاشیه آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق اظهار داشت: هر ساله در نمایشگاه صنعت برق سعی می شود تا از شرکت های معتبر داخلی و خارجی دعوت شود تا به ارائه آخرین دستاوردهای خود در این نمایشگاه بپردازند، در واقع این نمایشگاه بستر و میعادگاهی برای شرکت‌های فعال در صنعت برق جهت ملاقات با یکدیگر و آشنایی با قابلیت های همدیگر است.

وی افزود: حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه می تواند فرصتی بسیار خوب برای تبادل افکار و تجربیات برای شرکت های داخلی باشد و همچنین می تواند فرصت مغتنمی باشد برای آشنایی این شرکت ها با یکدیگر و شنایی با آخرین دستاوردهای یکدیگر که می تواند در تدوین استراتژی های آینده شرکت های فعال در این نمایشگاه بسیار مفید باشد.

وی تصریح کرد: براساس گزارش های دریافتی به نظر می رسد خوشبختانه در نمایشگاه هفدهم نیز شرکت ها با تمام توان و قدرت خود حضور یافته اند و سعی کردند در این نمایشگاه به ارائه آخرین دستاوردهای خود بپردازند.

محمودی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی ما از برگزاری این نمایشگاه فراهم کردن زمینه ای برای شرکت های داخلی جهت گفتگو با همتایان خارجی جهت انتقال تکنولوژی و جذب سرمایه گذاری است.

وی تأکید کرد: شرکت‌هایی که بتوانند شرکای خارجی در این زمینه پیدا کنند از تسهیلات ویژه گمرکی و سایر مزایا برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: از جمله مزایای دیگر این نمایشگاه ورود زمینه حضور شرکت های داخلی در بازارهای خارج از کشور است، به طوری که در همین منطقه خاورمیانه ما شاهد وجود یک بازار 400 میلیونی برای محصولات شرکت های ایرانی است که می تواند به اقتصاد صنعت و شکوفایی آن نیز کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه فعالان داخلی صنعت برق در سال های بعد از انقلاب به یک خودباوری رسیده اند، به گونه ای که ما شاهد تأمین بیش از 95 درصد تجهیزات صنعت در داخل هستیم.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: خوشبختانه همین الان شرکت های ما در حال حاضر در بیش از 30 کشور دنیا فعال هستند و در این کشورها در حال راهبری طرح های اجرایی خود هستند.

 

نمایشگاه داخلی تواند خارجی خوشبختانه یکدیگر دستاوردهای زمینه خودباوری بپردازند بسیار تصریح ارائه آشنایی محمودی انقلاب فعالان شرکت‌های رسیده تأمین هستیم تجهیزات قائم‌مقام