برگزیده ها
آمادگی صنعت برق برای تامین برق مورد نیاز تابستان 97

مازندمجلس: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: حضور شرکت های خارجی درهفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در مقایسه با نمایشگاه شانزدهم، 30 درصد افزایش داشته است.

مازندمجلس: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: حضور شرکت های خارجی درهفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در مقایسه با نمایشگاه شانزدهم، 30 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، " هوشنگ فلاحتیان " معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران؛ با بیان این مطلب که بعد از انقلاب موفقیت های زیادی برای رسیدن صنعت برق کشور به عرصه خودکفایی کسب شده است، افزود: در زمان حاضر جزو 5 یا 6 کشور جهان هستیم که توانایی ساخت صفر تا صد نیروگاه ها را در داخل کشور داریم.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر 100 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت برق در داخل کشور تولید می شود و مسئولان وزارت نیرو دغدغه ای جز تامین برق مورد نیاز کشور ندارند.

فلاحتیان با بیان اینکه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق امسال با حضور 700 شرکت داخلی و خارجی برگزار شده است، افزود: در نمایشگاه هفدهم در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته شاهد افزایش حضور 30 درصدی شرکت های خارجی هستیم و بدون شک حضور برندها و شرکت های معتبر جهانی در این نمایشگاه فضایی را ایجاد می کند تا شرکت های داخلی با فناوری های جدید جهانی آشنا شوند.

وی اظهار امیدواری کرد: مشارکت شرکت های داخلی با شرکت های خارجی سبب افزایش صادرات تجهیزات برق به سایر کشورهای جهان شود.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به اینکه هم اینک بار شبکه برق کشور نسبت به تابستان کاهش یافته و مشکل خاصی در زمان حاضر وجود ندارد، افزود: در حال آماده سازی  شبکه برق برای تابستان سال آینده هستیم ، تعمیرات اساسی نیروگاه ها آغاز شده و بسرعت در حال انجام است و اقدامات توسعه ای نیز در دست اقدام است تا پیک برق تابستان آینده را با کمترین ریسک پشت سر گذاشته و برق مورد نیاز کشور را در تابستان سال 97 تامین کنیم.

 

 

 

نمایشگاه تابستان انرژی خارجی معاون افزود هستیم داخلی المللی افزایش تامین اینکه آینده جهانی فلاحتیان مقایسه هفدهمین نیروگاه تجهیزات