برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر کشور گفت: ملاقات و گفت‌وگو با رئیس قوه قضاییه و مقننه درباره مسئله عضو شوراى شهر یزد داشتم و مسئله عضو شورای شهر یزد را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم.

مازندمجلس: به گزارش خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار یزد با اشاره به مسئله پیش آمده برای یکی از اعضای شورای شهر یزد اظهار داشت: درباره این موضوع اعتقادمان به عنوان کسانی که مباحث سیاسی، امنیتی و اجتماعی را متولی هستیم بر این است که باید این امور را از مجارى اصلی خودش پیگیری کنیم و معتقدیم این نظام و کشور نباید روی مباحث و موضوعاتی که به راحتی قابل حل است هزینه های سیاسی و اجتماعی بدهد.
اهم اظهارات وزیر کشور را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه می‌خوانید:
*بنده شخصا این موضوع را با ملاقات با رئیس قوه قضائیه در میان گذاشتم و نظر ایشان از باب سیاسی و اجتماعی این موضوع با نظر وزارت کشور یکی است و ایشان به بنده فرمودند؛ من با نظر شما در این حوزه موافقم و باید پیگیری کنیم و من هم پیگیری می کنم.
*در این زمینه دو مسئله وجود دارد یکی بحث فقهی آن است که بنده به عنوان وزیر کشور در حوزه فقهی مسئله ورود نکردم و نمی توانم ورود کنم اما از نظر سیاسی، مردم سالاری دینی، اجتماعی و سواستفاده دشمنان از این مسئله موضوعاتی بوده که با رئیس قوه قضائیه مطرح کردم و ایشان با گشاده رویی و سعه صدر دقیقا فرمودند من هم موافق هستم که باید جنبه سیاسی و اجتماعی این موضوع قوی تر دیده می شد و بنده هم پیگیری می کنم.
*بنده همچنین با رئیس مجلس ملاقات و مکاتبات داشتیم و این مباحث را به عنوان  مسئول نظارت بر انتخابات شوراها است در میان گذاشتیم و ریاست مجلس نیز نظر خود را طی مصاحبه ای اعلام کردند و پیگیری های خود را انجام می دهند.
*معاون قوه قضائیه هم در مصاحبه ای نظر ریاست قوه قضائیه را گفتند، همچنین همه مباحث نیز با رئیس جمهور در میان گذاشته شد و ایشان هم پیگیر این موضوع هستند.
*همه ما بدنبال این هستیم آزادی های مصرح در قانون به نوعی در کشور تامین شود که همه ما مشارکت در امور کشور داشته باشیم، باید بهانه ها را از دست دشمنان بگیریم
آمریکا بداند تنها راه مقابله با ایران قبول استقلال و منافع مردم است
وزیر کشور در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در یزد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا در امور داخلی کشورهای بسیاری دخالت کرده است اظهار داشت: این کشور متجاوز نسبت به جمهوری اسلامی ایران نیز ظلم‌های بسیاری انجام داده است.
*آمریکا در جنگ تحمیلی بیشترین کمک‌ها را به عراق انجام داد، آمریکا در موضوعات داخلی از جمله موضوعات امنیتی همواره به دنبال توطئه بوده است.
*مردم ایران نسبت به این مسائل آگاه هستند و فریب توطئه‌های کشورهای متجاوز را نمی‌خورند، مسئولان و مردم همگام با ولایت‌فقیه در برابر شیطان بزرگ خواهیم ایستاد و تکالیف خود را نسبت به انقلاب به‌ درستی انجام می‌دهیم.
*هر چه فشار این کشورها به جمهوری اسلامی ایران بیشتر باشد اتحاد، انسجام و همدلی مردم و مسئولان کشور بیشتر می‌شود و آن‌ها باید بدانند تنها راه مواجه با ایران، منطق و قبول استقلال و منافع مردم ایران است و هر چه برفشارشان بی‌افزایند مردم ما مصمم و استوارتر می‌شوند.
باید با همکاری و همدلی گام های بزرگتری در دولت دوازدهم برداریم
وزیر کشور در جریان سفر به استان یزد همچنین با حضور در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان با آیت الله ناصری دیدار و گفت‌وگو کرد.
رحمانی فضلی در ابتدای این دیدار با ابلاغ سلام رئیس جمهوری به ایشان اظهار داشت: استان یزد از جمله استان هایی بوده که همواره در آن شاهد وحدت، انسجام و آرامش بوده ایم و آن را مدیون همکاری و همیاری مسئولان با راهنمایی های دلسوزانه نماینده ولی فقیه می دانیم.
*استاندار جدید یزد از جمله استانداران با سابقه هستند و با تجربیاتی که آموخته اند می توانند خدمت شایانی را به مردم خوب استان یزد داشته باشند.
*توقع و انتظار دولت و رئیس جمهوری از جنابعالی به عنوان نماینده ولی فقیه استان این است که حمایت و پشتیبانی خود را از مسئولان استان به ویژه استاندار داشته باشید.
*ان شاء الله با همکاری، همدلی و تعامل بتوانیم در دوره جدید گام های بزرگتر و مثبتی را در جهت خدمت به مردم یزد برداریم.
استان سیاسی پیگیری موضوع اجتماعی مباحث مسئله قضائیه جمهوری مسئولان آمریکا همچنین همدلی موضوعات نماینده استاندار همکاری عنوان اظهار متجاوز دیدار بسیاری انسجام کشورهای همواره بیشتر اسلامی دشمنان امنیتی هستیم گزارش هزینه موافقم نباید موضوعاتی ملاقات استقلال منافع مصاحبه ریاست درباره داخلی