برگزیده ها

مازندمجلس: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر احساس کنیم با استمرار برجام، منافعمان تامین نمی‌شود، حتما چاره‌ای جز این نخواهیم داشت که واکنشی متناسب با این اقدامات را از خود بروز دهیم.

مازندمجلس: امیردریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما برجام را بدون منافع برای جمهوری اسلامی ایران بی معنی دانست و تصریح کرد: آمریکا چه در دوران اوباما و چه اکنون، یکی نرم و کند و دیگری تند و شتاب زده در پی تهی سازی برجام هستند.
وی هشدار داد: اگر جمهوری اسلامی ایران احساس کند با استمرار این پیمان بین‌المللی که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را تایید کرده است منافعش تامین نمی‌شود، حتما چاره‌ای جز این نخواهد داشت که واکنشی متناسب با این اقدامات را از خود بروز دهد.
شمخانی همچنین درباره دیدگاه کسانی که کوتاه آمدن در برابر آمریکا را سبب کاهش دشمنی کاخ سفید علیه ملت ایران می‌دانند، گفت: آزموده را آزمودن خطاست، تاریخ این قضیه را نه فقط برای ایران پس از انقلاب بلکه برای طول تاریخ آمریکا ثابت کرده که امیال جاه طلبانه این کشور برای استثمار ملت‌ها در ایران و دیگر ملت‌ها اعم از ملت‌های منطقه، جهان اسلام، قاره آمریکا و جنوب شرق آسیا اشباع ناپذیر است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی راه توقف امیال اشباع ناپذیر آمریکا را مستحکم سازی، هم‌صدا سازی و توانمندسازی داخلی دانست و افزود: همانطور که جنگ تحمیلی را به تنهایی به مرحله ای رساندیم که دشمن را ناکام کردیم و نتوانست به اهدافش برسد اکنون نیز می‌توانیم خوداتکایی را به عنوان دستور کار ملی، مقابل زیاده خواهی واشنگتن قرار دهیم ضمن اینکه جنگ پدیده ای پیچیده بود، اما شکوفایی اقتصادی، تامین معیشت و خوداتکایی بسیار آسانتر از پدیده جنگ است.
آمریکا امنیت شمخانی شورای برجام اشباع ملت‌ها پدیده امیال خوداتکایی ناپذیر اکنون اسلامی جمهوری دانست درباره تامین تاریخ