برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو پس از برگزاری هشت دوره موفق، به عنوان رویداد مورد تائید بنیاد ملی نخبگان پذیرفته شد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی نانو از دوره ششم به بعد می‌توانند از تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شوند.

بنیاد ملی نخبگان در آخرین اطلاعیه خود (کد ۷۴۹۵۳) ۹ رویداد مهم علمی کشور را که در حوزه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود در بسته‌ حمایتی خود معرفی کرد که جشنواره بین‌المللی خوارزمی، جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی، جشنواره بین‌المللی فارابی نیز از جمله این رویدادها هستند.

برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو علاوه بر دریافت لوح تقدیر، همانند برندگان بخش دانش‌آموزی جشنواره‌ی خوارزمی و طبق شیوه نامه‌ بنیاد ملی نخبگان از امتیاز فعالیت‌های نخبگانی و جوایز نقدی نیز برخوردار خواهند شد. بدین منظور، برگزیدگان مدال‌های طلا، نقره و برنز به ترتیب مشمول دریافت جوایز نقدی می‌شوند، و از منظر امتیاز فعالیت نخبگانی به ترتیب ۷۰، ۵۰ و ۲۰ امتیاز به آنها اعطا خواهد شد.

سیدمجتبی قدمگاهی مدیر ترویج دانش‌آموزی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو عنوان کرد: ابتکار برگزاری المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو متعلق به کشور ایران است که با اهدافی همچون شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی، کمک به پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی در زمینه علوم و فناوری نانو و کمک به پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در آموزش پایه نانوفناوری از سال ۱۳۸۹ تاکنون طی هشت دوره در سطح کشوری و در دو مرحله برگزار می شود.

وی افزود: تعداد داوطلبان المپیاد نانو از اولین دوره (۱۲۰۰ دانش‌آموز) به میانگین حدودا ۲۵ هزار نفر در دو سال گذشته رسیده است. از شروط بنیاد برای پذیرش در نظام ارزیابی نخبگان، برگزاری این رویداد توسط نهادی تخصصی و سابقه و توالی برگزاری آن بود؛ که با تشکیل جلسات کارشناسی و ارائه مستندات کامل از طرف ستاد نانو، این مهم محقق شد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش همواره در بالاترین سطح از برگزاری این المپیاد حمایت کرده و اجرای آزمون این المپیاد با همکاری مدیران و مسئولین استانی این وزارتخانه اجرا شده است. از لحاظ گستره برگزاری نیز این رویداد همه ساله در سطح کشور و در تمام استان‌ها اطلاع‌رسانی و برگزار می‌شود. در دو دوره گذشته برگزاری المپیاد، حدودا ۱۴۰ شهر از ۳۱ استان ایران میزبان دانش‌آموزان علاقمند برای شرکت در این رقابت ملی بوده‌اند.

قدمگاهی افزود: کانون برگزیدگان باشگاه نانو می‌تواند یک الگو برای تشکیل هسته‌های نخبگی باشد و در این مسیر تجربیاتی کسب شده که می‌تواند قابل تعمیم به مجموعه‌های مشابه باشد.

وی عنوان کرد: مرحله نخست نهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو، هفتم اردیبهشت ۱۳۹۷ در سراسر کشور برگزار می شود.

 

المپیاد دانش‌آموزی برگزاری نخبگان بنیاد برگزار فناوری برگزیدگان رویداد امتیاز جشنواره افزود مرحله آموزش تشکیل می‌تواند عنوان گذشته حدودا دریافت خوارزمی بین‌المللی تسهیلات ارائه نخبگانی ترتیب جوایز قدمگاهی