برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که بغداد لیست رسمی را از افرادی که حکم قضایی علیه آن‌ها صادر شده برای اربیل فرستاده و از مسئولان کرد خواسته شده هرچه سریع تر این افراد را تحویل مراجع قضایی دهند.

مازندمجلس:  شبکه خبری سومریه نیوز گزارش داد: جاسم محمد جعفر البیاتی، نماینده ائتلاف دولت قانون گفت: دولت بغداد تصمیم دارد جنایتکاران و کسانی را که حکم قضایی علیه آن‌ها صادر شده و در اقلیم کردستان هستند به بغداد بازگرداند. لیستی شامل اسامی این افراد برای اقلیم کردستان عراق فرستاده شده است.

وی افزود: اقلیم کردستان باید این افراد را به دادگاه‌ها یا به وزارت کشور عراق تحویل دهد تا قانون در حق آن‌ها اجرا شود. هرگونه تأخیر یا تعلل در این مسئله به دولت فدرال این اجازه را خواهد داد که با زور آن‌ها را بازداشت کند.
البیاتی گفت: صدها تن هستند که حکم قضایی علیه آن‌ها صادر شده و به اقلیم کردستان عراق گریخته‌اند و از آنجا به عنوان پناهگاه امن و منبری علیه دولت فدرال استفاده می‌کنند. اکنون زمان آن رسیده که دستگاه قضایی قدرت خود را در داخل اقلیم کردستان نیز نشان دهد و دادگاه‌های این اقلیم به دستگاه قضایی در بغداد مرتبط شوند.
تعدادی از مسئولان سیاسی و نمایندگان پارلمان عراق بارها اقلیم کردستان را به پناه دادن به افراد تحت تعقیب از سوی دستگاه قضایی عراق و متهمان در پرونده‌های تروریستی متهم کرده‌اند.
اقلیم کردستان قضایی بغداد آن‌ها افراد دستگاه فدرال البیاتی لیستی تعقیب گزارش قانون