برگزیده ها
اعلام برنامه‌های استان بوشهر در هفته کتاب
مازندمجلس: اعلام برنامه‌های استان بوشهر در هفته کتاب به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست و پنجیمن دوره هفته کتاب، حمیده ماحوزی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان بوشهر درباره برنامه‌های این استان در بیست‌وپنجمین دوره هفته کتاب عنوان کرد: معرفی و گسترش باشگاه‌های کتابخوانی، جشن امضا نویسندگان کشوری با حضور 60 تا 70 نویسنده از سراسر کشور در استان و اجرای طرح پرواز کتاب؛ یعنی تجهیز نخستین هواپیما به کتابخانه برای در دسترس قرار دادن کتاب برای مطالعه مسافران در طول پرواز ازجمله برنامه‌های ما در طی هفته کتاب است.

وی با اشاره به راه‌اندازی و افزایش باشگاه‌های کتابخوانی برای درگیر کردن آحاد مردم به ویژه دانش‌آموزان ادامه داد: در سال جاری حدود هزار و 30 باشگاه کتابخوانی ثبت شده داریم و غیر از انجام ثبت باشگاه‌ها تمام شهرستان‌های استان ما سعی کردند برای باشگاه ثبت‌نام کنند هرچند که این امر در سیستم ثبت نمی‌شد، اما آن‌ها سعی کردند برای تاکید بر ترویج مطالعه دانش‌آموزان با کمک مربیان اقدام کنند.

وی عنوان کرد: از سال 1393 تاکنون طرح‌های مختلفی را انجام می‌دهیم مثل طرح کتاب آزادی، سرباز دانش، میلاد کتاب، کتاب‌گردان یا گذر فرهنگ و هنر که از سال نخست فعال بودند.

ماحوزی درباره طرح سرباز دانش که در پادگان‌های استان بوشهر انجام می‌گیرد، گفت: هدف از اجرای این طرح تشویق جوانان سرباز به مطالعه است سربازانی که در اوقات فراغت خود به مطالعه کتاب می‌پردازند مشمول دریافت پاداش می‌شوند، از طرفی چون طرح آزادی با کتاب از زندان باعث تخفیف مجازات بند زنان زندان شد و سه نفر از بانوان زندانی توانستند در سال 93 و 94 با اخذ تخفیف از زندان آزاد شوند این طرح را «آزادی کتاب» نام گذاشتیم؛ این موضوع یکی از برنامه‌هایی است که به‌طور جد پیگیری می‌شود و در حال حاضر بنا داریم این برنامه را در زندان آقایان و کانون اصلاح تربیت داشته باشیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان بوشهر ادامه داد: با توجه به آنکه بوشهر شهری فرهنگی است از برنامه‌های فرهنگی استقبال خوبی صورت می‌گیرد و با قرار گرفتن در فصل پاییز و آغاز فصل زمستان با بهتر شدن آب‌وهوای شهر، برنامه‌های فرهنگی فعال‌تر و همگانی‌تر در سطح شهر انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح استان میزان همکاری دستگاه‌های مختلف تا چه اندازه است، بیان کرد: در راستای برنامه‌های خود 200 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، سازمان‌ها، نهادها، تشکل‌های غیردولتی، کارخانجات و غیره داریم.
استان برنامه‌های بوشهر فرهنگی مطالعه زندان اجرای آزادی داریم فرهنگ کتابخوانی سرباز تخفیف باشگاه دستگاه‌های می‌گیرد غیردولتی پرواز اداره مدیرکل ماحوزی ارشاد درباره دانش‌آموزان باشگاه‌های عنوان ادامه