برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۴ خبر داد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه خط ۴ یکی از خطوط پرتردد متروی تهران است که سهم قابل توجهی از سفر‌های درون شهری را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط چهار متروی تهران اکنون به ۵ دقیقه کاهش یافته است، اما با توجه به موقعیت این خط در هسته مرکزی پایتخت و مراکز مهمی، چون میدان آزادی، میدان انقلاب، چهار راه ولیعصر، میدان فردوسی، دروازه دولت، میدان شهدا و... در نظر داریم در آینده باز هم این زمان را کاهش دهیم تا حداکثر بهره برداری از این خط انجام پذیرد.

وی ادامه داد: هر خط برای یک سرفاصله حرکت قطار تجهیز شده است که این زمان در خط چهار متروی تهران ۴ دقیقه است. تاکنون به دلیل کمبود ناوگان این سرفاصله در خط چهار همانند خطوط دیگر مترو عملیاتی نشده است، اما امیدواریم که با به‌کارگیری واگن‌های جدید بتوانیم در آینده‌ای نزدیک به سرفاصله ۴ دقیقه برسیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به شلوغی ایستگاه‌های تقاطعی در این خط گفت: خط چهار مترو با تمام خطوط متروی تهران ایستگاه تقاطعی دارد که ایستگاه‌های تقاطعی مانند شادمان، تئاتر شهر و دروازه دولت همواره با حجم بالای مسافر روبرو هستند و قطعاً کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها می‌تواند به روان شدن تردد مسافران در این ایستگاه‌ها کمک بسیاری کند.

نوبخت به نقش متروی تهران در کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: قطعاً اولین قدم برای ترغیب شهروندان محترم به استفاده از حمل و نقل پاک مترو به جای استفاده از خودرو‌های شخصی، افزایش کیفیت خدمات در آن است و این موضوع اکنون اولویت اول در شرکت بهره برداری متروی تهران است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطر نشان کرد: باید با بهره برداری حداکثری از خطوط موجود، ظرفیت جابجایی مسافر را افزایش دهیم که در این راستا اقدامات گوناگونی در دست اجراست.

 

متروی تهران سرفاصله برداری میدان دقیقه اشاره تقاطعی مسافر قطعاً استفاده افزایش دروازه قطار‌ها اکنون مدیرعامل ایستگاه‌های