برگزیده ها

مازندمجلس: دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه ای به استاندار تهران، آخرین تصمیمات این شورا درباره شهر آفتاب را ابلاغ کرد.

مازندمجلس:به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی در نامه ای به مقیمی استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، مصوبه این شورا با موضوع گزارش شهر آفتاب را ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار تهران آمده است:

«شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران در جلسه مورخ ۹۶.۷.۲۴، در اجرای بند ۷ مصوبه مورخ ۹۴.۵.۵ خود، ضمن استماع گزارش تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) مقرر نمود:

کارگروهی ویژه با محوریت تولیت آستان و با حضور نمایندگان اعضای شورای عالی و سایر مراجع ذی ربط تشکیل و طی مدت دو ماه، ضمن پیگیری اجرایی شدن مفاد مصوبه مورخ ۹۴.۵.۵ شورای عالی، پیشنهادات تکمیلی برای تحقق اهداف مصوبه مذکور را جهت اتخاذ تصمیم به شورای عالی ارایه نماید.»

ساماندهی انواع کاربری ها در شهر آفتاب

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسعید ایزدی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری پیش از این در تاریخ ۲۴ مهر ماه از تشکیل کمیته نظارت بر اجرای مفاد ۸ گانه مصوبه ۵ مرداد سال ۹۴ شورای عالی شهرسازی و معماری در نهمین جلسه این شورا در دوره جدید فعالیت آن خبر داده بود.

بر اساس این مصوبه کاربری های صنعتی آلاینده می بایست از حریم بخش «شهر آفتاب» واقع در جنوب شرقی شهرستان تهران خارج شده و کاربری فضای سبز در آن توسعه یابد.

شورای مصوبه شهرسازی گزارش تهران استاندار معماری کاربری اجرای تولیت آستان تشکیل محمدسعید ابلاغ آلاینده نظارت ایزدی توسعه آفتاب