برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، نسبت به تلاش برخی کشورها برای نفوذ و تأثیرگذاری در صفوف مردم عراق و مجلس اعلای اسلامی این کشور، هشدار داد.

مازندمجلس: آیت‌الله هاشمی شاهرودی صبح امروز در دیدار همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن اشاره به گسترش روابط دو کشور برادر در همه زمینه‌ها، بر نقش حساس و مؤثر مجلس اعلای عراق و پارلمان این کشور در پیشرفت و تعالی ملت عراق تأکید کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخاب آقای همام حمودی به ریاست مجلس اعلای اسلامی عراق را به وی و مردم عراق تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های آقای حمودی، دو مجلس عراق و مجلس اعلای اسلامی ،دورانی درخشان را تجربه کنند.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی همچنین با اشاره به نقش و سوابق مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: مجلس اعلا نقش مهمی در پیروزی ملت مسلمان عراق و عملکرد دولت‌های پس از سرنگونی صدام داشت و از این رو سوابق این مجلس فوق‌العاده و بی‌نظیر است. امیدواریم که با تلاش شما و سایر نمایندگان، این مجلس بتواند اسلام را در همه شئون زندگی شهروندان عراقی، احیا کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین مجلس اعلای اسلامی عراق را سرمایه‌ای ارزشمند برای مردم عراق دانست که یادگار گرانسنگ آیت‌الله حکیم است و امام راحل، در دوران حیات خود، تأسیس این مجلس و عملکرد آن را تأیید کرده بودند؛ به طوری که این تأیید و تأیید مقام معظم رهبری، از امتیازات مجلس اعلای عراق بوده و اهمیت پیگیری اهداف آن را دوچندان می‌کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این دیدار به مسائل روز جهان اسلام اشاره کرد و گفت: اخیراً برخی کشورهای عربی در پی نفوذ و تأثیرگذاری در صفوف مردم عراق هستند که ممکن است به تقویت افکاری مغایر با اهداف مجلس اعلا بینجامد و این موضوع هوشیاری برادران عراقی را طلب می‌کند.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی به سفر غیررسمی اخیر خود برای زیارت عتبات عالیات در عراق اشاره کرد و گفت: در این سفر تحول بزرگی را در میان مردم عراق در زمینه اقبال به ارزش‌های دینی، اعمال مذهبی، شرکت در تحولات اجتماعی، جهاد و مبارزه با داعش و تروریست‌های تکفیری مشاهده کردم که جای شکر دارد و باید از آن پاسداری کرد.
وی با تشریح اهداف آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود برای نفوذ و مخدوش کردن حرکت مردم عراق به سوی دین افزود: این حالات زیبا و ایمانی با ورود برخی کشورها ممکن است دچار انحراف شود که در این صورت آمریکا به نقشه شوم خود برای ضربه زدن به اسلام دست می‌یابد. به خصوص که آمریکایی‌ها اخیرا اتهام‌های ناروایی علیه رهبران حشدالشعبی و نیروهای مقاومت اسلامی مطرح کرده‌اند و این گویای روش مزورانه آنها برای دور کردن مردم مسلمان عراق از اسلام ناب و مقاوم در برابر رژیم صهیونیستی است.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی در ادامه این دیدار، موضوع وحدت در میان نیروها و گروه‌های اسلامی عراق را دارای اهمیت خواند و گفت: مجلس عراق نقش مهمی در ایجاد وحدت در میان گروه‌های اسلامی دارد؛ زیرا مورد احترام و قبول عموم گروه‌های حاضر در صحنه است و وحدت میان گروه‌های اسلامی عراق نیز به پیروزی، مجد و عظمت اسلام در عراق منجر خواهد شد.
رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام همچنین به موضوع تدوین قوانین احوال شخصیه در مجلس عراق اشاره کرد و گفت: اینکه پیروان هر مذهبی در عراق، بتوانند در امور شخصی از دستورات مذهب خود پیروی نمایند باید تدوین و پیگیری شود. این حق هر شهروند مسلمان است و تبلیغات علیه این قانون منطقی نیست.
در ابتدای این دیدار، همام حمودی با تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان به آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: همکاری و تعامل سازنده میان برادران ایرانی و عراقی باعث شده که بسیاری از مشکلات عراق حل شود و امیداوریم مراسم اربعین امسال، در پرتو الطاف حضرت سیدالشهدا(ع) به جایگاه سزاوار خود دست یابد.
وی همچنین با تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت در نبرد با تروریست‌های تکفیری و داعش گفت: به زودی خبر پیروزی کامل ما و پایان کار داعش در عراق و سوریه خواهد رسید؛ چنان که امروز حالت عمومی مردم عراق، حاکی از احساس پیروزی و موفقیت است و احساس اعتماد به نفس در مردم، قدرت تعامل ما را با کشورهای دیگر افزایش داده است. لذا امیدواریم بتوانیم از تجارب گرانقدر جمهوری اسلامی استفاده کنیم.
اسلامی اعلای شاهرودی هاشمی آیت‌الله اسلام اشاره حمودی همچنین گروه‌های تشخیص دیدار پیروزی اهداف موضوع تأیید عراقی مصلحت مسلمان صهیونیستی آمریکا تکفیری مقاومت تدوین احساس تعامل اربعین تروریست‌های امروز برادران پیگیری اهمیت سوابق عملکرد تبریک می‌کند امیدواریم کشورهای ادامه مذهبی