برگزیده ها
مردم پیروان راستین انقلاب و خط امام را به خوبی می‌شناسند/ دولت در ایجاد فاصله با اصلاح‌طلبان سهیم نباشد

مازندمجلس: رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه جریان اصلاحات تمام انرژِی خود را برای پیروزی حسن روحانی در انتخابات اردیبهشت ۹۶ به کار برد، تاکید کرد: جریانی می‌خواهد بین اصلاح‌طلبان و دولت فاصله بیاندازد باید در مقابل اینگونه تحرکات هوشیار باشیم و دولت هم باید مراقبت کند در ایجاد این فاصله سهیم نباشد.

مازندمجلس: رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه جریان اصلاحات تمام انرژِی خود را برای پیروزی حسن روحانی در انتخابات اردیبهشت ۹۶ به کار برد، تاکید کرد: جریانی می‌خواهد بین اصلاح‌طلبان و دولت فاصله بیاندازد باید در مقابل اینگونه تحرکات هوشیار باشیم و دولت هم باید مراقبت کند در ایجاد این فاصله سهیم نباشد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار با اعضای انجمن اسلامی مهندسان ایران با گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان، از ۱۳ آبان به عنوان روز اندیشه‌های نو، ‌احساس‌های پاک، عشق به پیشرفت و ساختن مادی و معنوی و روز استکبارستیزی مردم ایران نام برد و گفت: مردم با این حرکت به دشمنان فهماندند که می‌خواهند بر سرنوشتشان حاکم باشند. در روز ۱۳ آبان حرکتی که دانشجویان پیرو خط امام انجام دادند به واقع در راستای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و جلوگیری از مداخله بیگانگان بود.

نقش تاثیرگذار جریان اصلاح‌طلب در واقعه ۱۳ آبان

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار انجمن‌های اسلامی دانشجویان در واقعه تسخیر سفارت آمریکا و روحیه استکبارستیزی این جریان سیاسی اظهار داشت: اگر به تاریخ مبارزاتی ملت ایران رجوع کنیم نقش نیروهای تحول‌خواه و اصلاح‌طلب بسیار چشم‌گیر است و در بعد از انقلاب اسلامی نیز اصلاح‌طلبان در وقایع مهم انقلاب از جمله رخداد ۱۳ آبان نقش موثری داشتند.

رئیس فراکسیون امید افزود: در هشت سال دفاع مقدس نیز این جریان سیاسی همراه با اقشار مختلف مردم در دفاع از میهن خود سنگ تمام گذاشت. حال عده‌ای که اتفاقاً اثر چندانی از آنها در وقایع مهم انقلاب دیده نمی‌شود، خود و جریان متبوعشان را منحصراً مدافع انقلاب و ارزش‌ها و استکبارستیز می‌دانند در حالی که مردم پیروان راستین انقلاب و خط امام را به خوبی می‌شناسند.

مردم در انتخابات‌های اخیر راهبردهای گفتمان اصلاحات را مورد تأیید قرار دادند

عارف انجمن اسلامی مهندسان را یکی از تشکل‌های با اصالت و قدیمی برشمرد و با اشاره به پیشتازی این تشکل سیاسی در مبارزات قبل از انقلاب و نیز نقش آنها در شکل‌گیری شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در دهه ۹۰ با درک عمیق شرایط در ترمیم جایگاه این جریان سیاسی که در دهه ۸۰ با مشکلات و چالش‌هایی روبه‌رو بود تلاش کردند و توفیقات خوبی به دست آوردیم.

وی ادامه داد: مردم با رأی آگاهانه خود در انتخابات‌های اخیر راهبردهای گفتمان اصلاحات را مورد تأیید قرار دادند و این رأی نشان از تأثیرگذاری این گفتمان در کشور دارد.

با تخریب برخی افراد به دنبال تضعیف گفتمان اصلاحات هستند

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در عمل نشان دادند منافع ملی بر منافع جریانی اولویت دارد، خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات سال ۹۲ به‌خصوص بعد از انتخابات مجلس دهم جریان‌هایی در بیرون و بعضاً داخل جریان اصلاحات با تخریب برخی افراد به دنبال تضعیف گفتمان اصلاحات و در نهایت درصدد از بین بردن انسجام تشکیلاتی جریان اصلاحات هستند و باید هوشیارانه در مقابل این خط تخریبی ایستادگی کنیم.

عارف با یادآوری عملکرد قابل دفاع دولت اصلاحات که به عنوان شاخص این جریان سیاسی از آن نام برده می‌شود، ابراز داشت: آیا با آن عملکرد درخشان دولت اصلاحات که مورد اتفاق نظر همه جریانات سیاسی کشور بود باید در انتخابات‌های بعد از دولت اصلاحات در دهه ۸۰ با عدم موفقیت روبه‌رو می‌شدیم؟ 

سختی راه زیادی پیش رو داریم

وی با بیان اینکه باید مسیر آغاز شده از خرداد ۹۲ را با گام‌های محکم و استوار ادامه دهیم، عنوان کرد: علیرغم هموار بودن نسبی مسیر ولی سختی راه زیادی پیش‌رو داریم. هجمه‌هایی که در ماه‌های اخیر به نهادهای تشکیل شده از دل گفتمان اصلاحات می‌شود به دلیل تأثیرگذاری این جریان سیاسی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: عده‌ای اصرار داشتند به جامعه القا کنند رأی مردم به اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم اشتباه بود ولی مردم جواب آنها را در انتخابات شوراها دادند و حمایت قاطع‌تری از لیست امید کردند.

هجمه‌ها به جریان اصلاحات تصادفی نیست

عارف با بیان اینکه هجمه‌ها از داخل و بیرون جریان اصلاحات به این گفتمان سیاسی تصادفی نیست و روزبه‌روز بیشتر می‌شود، یادآور شد: ممکن است برای تثبیت مسیری که آغاز کرده‌ایم افرادی از دل گفتمان اصلاحات قربانی شوند. باید راه درست انتخاب شده را با استمرار شعار اصلی «اخلاق، عقلانیت و خرد جمعی» و ترجیح منافع ملی بر منافع جریانی و فردی ادامه دهیم. البته باید خود را متعهد به وعده‌های داده شده و پاسخگو به مطالبات مردم بدانیم.

وی اضافه کرد: یکی از شعارهای اصلی ما در جریان انتخابات‌های اخیر آرامش بود و کسانی که می‌خواهند آرامش ما را برهم بزنند بدانند که رمز موفقیت ما حفظ آرامش است و هیچگاه عملیات روانی آنها تاثیری در انسجام و پایبندی ما به این راهبرد نخواهد داشت.

دولت باید مراقبت کند در ایجاد فاصله با اصلاح‌طلبان سهیم نباشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه جریان اصلاحات تمام انرژِی خود را برای پیروزی روحانی در انتخابات اردیبهشت ۹۶ به کار برد، گفت: جریانی می‌خواهد بین اصلاح‌طلبان و دولت فاصله بیاندازد باید در مقابل اینگونه تحرکات هوشیار باشیم و دولت هم باید مراقبت کند در ایجاد این فاصله سهیم نباشد.

عارف در پایان بر ضرورت پاسخگویی دولت، مجلس و شورای شهر به مطالبات مردم و حل مشکلات آنها به ویژه مشکلات معیشتی و چالش‌های اجتماعی تاکید کرد.

اصلاحات جریان اصلاح‌طلبان سیاسی گفتمان انقلاب انتخابات دادند فاصله اینکه نباشد جریانی اسلامی منافع شورای انتخابات‌های مراقبت مشکلات مقابل اصلاح‌طلب ایجاد سیاستگذاری ادامه آرامش تخریب تأثیرگذاری تأیید راهبردهای افراد روبه‌رو موفقیت داریم هجمه‌ها تصادفی مطالبات زیادی عده‌ای تضعیف بیرون انسجام عملکرد دنبال استکبارستیزی تاکید می‌خواهد بیاندازد اینگونه اردیبهشت روحانی راستین می‌شناسند انرژِی پیروزی تحرکات هوشیار دانشجویان واقعه اشاره وقایع می‌خواهند پیروان باشیم انجمن مهندسان عنوان داشتند