برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس فراکسیون امید گفت: عده‌ای اصرار داشتند به جامعه القا کنند رأی مردم به اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم اشتباه بود ولی مردم جواب آنها را در انتخابات شوراها دادند و حمایت قاطع تری از لیست امید کردند.

مازندمجلس: محمدرضا عارف در دیدار با اعضای انجمن اسلامی مهندسان ایران با گرامی داشت سالروز ۱۳ آبان، از ۱۳ آبان به عنوان روز اندیشه‌های نو، ‌احساس‌های پاک، عشق به پیشرفت و ساختن مادی و معنوی و روز استکبارستیزی مردم ایران نام برد و گفت: مردم با این حرکت به دشمنان فهماندند که می‌خواهند بر سرنوشتشان حاکم باشند. در روز ۱۳ آبان حرکتی که دانشجویان پیرو خط امام انجام دادند به واقع در راستای حفظ  استقلال و تمامیت ارضی کشور و جلوگیری از مداخله بیگانگان بود.
محمدرضا عارف با اشاره به نقش تأثیرگذار انجمن های اسلامی دانشجویان در واقعه تسخیر سفارت آمریکا و روحیه استکبارستیزی این جریان سیاسی یادآور شد: اگر به تاریخ مبارزاتی ملت ایران رجوع کنیم نقش نیروهای تحول خواه و اصلاح طلب بسیار چشم گیر است و در بعد از انقلاب اسلامی نیز اصلاح طلبان در وقایع مهم انقلاب از جمله رخداد ۱۳ آبان نقش موثری داشتند. در ۸ سال دفاع مقدس نیز این جریان سیاسی همراه با اقشار مختلف مردم در دفاع از میهن خود سنگ تمام گذاشت. حال عده‌ای که اتفاقاً اثر چندانی از آنها در وقایع مهم انقلاب دیده نمی‌شود خود و جریان متبوعشان را منحصراً مدافع انقلاب و ارزش‌ها و  استکبارستیز می‌دانند در حالیکه مردم پیروان راستین انقلاب و خط امام را به خوبی می‌شناسند.
رئیس فراکسیون امید، انجمن اسلامی مهندسان را یکی از تشکل‌های با اصالت و قدیمی برشمرد و با اشاره به پیشتازی این تشکل سیاسی در مبارزات قبل از انقلاب و نیز نقش آنها در شکل گیری شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان، گفت: اصلاح طلبان در دهه ۹۰ با درک عمیق شرایط در ترمیم جایگاه این جریان سیاسی که در دهه ۸۰ با مشکلات و چالش‌هایی رو به رو بود تلاش کردند و توفیقات خوبی به دست آوردیم.
وی ادامه داد: مردم با رأی آگاهانه خود در انتخابات‌های اخیر راهبردهای گفتمان اصلاحات را مورد تأیید قرار دادند و این رأی نشان از تأثیر گذاری این گفتمان در کشور دارد.
وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در عمل نشان دادند منافع ملی بر منافع جریانی اولویت دارد، خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات سال ۹۲ بخصوص بعد از انتخابات مجلس دهم جریان‌هایی در بیرون و بعضاً داخل جریان اصلاحات با تخریب برخی افراد به دنبال تضعیف گفتمان اصلاحات و در نهایت درصدد از بین بردن انسجام تشکیلاتی جریان اصلاحات هستند و باید هوشیارانه در مقابل این خط تخریبی ایستادگی کنیم.
رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با یادآوری عملکرد قابل دفاع دولت اصلاحات که به عنوان شاخص این جریان سیاسی از آن نام برده می‌شود، تصریح کرد: آیا با آن عملکرد درخشان دولت اصلاحات که مورد اتفاق نظر همه جریانات سیاسی کشور بود باید در انتخابات‌های بعد از دولت اصلاحات در دهه ۸۰ با عدم موفقیت رو به رو می‌شدیم؟
وی با بیان اینکه باید مسیر آغاز شده از خرداد ۹۲ را با گامهای محکم و استوار ادامه دهیم، تاکید کرد: علی رغم هموار بودن نسبی مسیر ولی سختی راه زیادی پیش رو داریم. هجمه‌هایی که در ماه‌های اخیر به نهادهای تشکیل شده از دل گفتمان اصلاحات می‌شود به دلیل تأثیر گذاری این جریان سیاسی است.
عارف ادامه داد: عده‌ای اصرار داشتند به جامعه القا کنند رأی مردم به اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم اشتباه بود ولی مردم جواب آنها را در انتخابات شوراها دادند و حمایت قاطع تری از لیست امید کردند.
رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه هجمه‌ها از داخل و بیرون جریان اصلاحات به این گفتمان سیاسی تصادفی نیست و روز به روز بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: ممکن است برای تثبیت مسیری که آغاز کرده‌ایم افرادی از دل گفتمان اصلاحات قربانی شوند. باید راه درست انتخاب شده را با استمرار شعار اصلی "اخلاق، عقلانیت و خرد جمعی" و ترجیح منافع ملی بر منافع جریانی و فردی ادامه دهیم. البته باید خود را متعهد به وعده های داده شده و پاسخگو به مطالبات مردم بدانیم.
وی تاکید کرد: یکی از شعارهای اصلی ما در جریان انتخابات‌های اخیر آرامش بود و کسانیکه می‌خواهند آرامش ما را بر هم بزنند بدانند که رمز موفقیت ما حفظ آرامش است و هیچگاه عملیات روانی آنها تاثیری در انسجام و پایبندی ما به این راهبرد نخواهد داشت.
عارف همچنین با بیان اینکه جریان اصلاحات تمام انرژِی خود را  برای پیروزی دکتر روحانی در انتخابات اردیبهشت ۹۶ به کار برد، گفت: جریانی می‌خواهد بین اصلاح طلبان و دولت فاصله بیندازد باید در مقابل اینگونه تحرکات هوشیار باشیم و  دولت هم باید مراقبت کند در ایجاد این فاصله سهیم نباشد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان بر ضرورت پاسخگویی دولت، مجلس و شورای شهر به مطالبات مردم و حل مشکلات آنها بویژه مشکلات معیشتی و چالش های اجتماعی تاکید کرد.
جریان اصلاحات سیاسی گفتمان اصلاح انقلاب انتخابات طلبان منافع گذاری دادند اسلامی اینکه ادامه انتخابات‌های شورای مشکلات جریانی آرامش تاکید مطالبات انجمن اصلاح‌طلبان فاصله موفقیت تأثیر بیرون انسجام مقابل عملکرد خاطرنشان وقایع محمدرضا مهندسان عنوان بدانیم پاسخگو نباشد متعهد استکبارستیزی می‌خواهند عده‌ای فراکسیون داشتند ایجاد دانشجویان اشاره سیاست