برگزیده ها
تهران برای اولین بار موشک‌هایش را در یک مراسم سالانه به نمایش گذاشت

مازندمجلس: خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به بازتاب خبری برگزاری راه پیمایی ۱۳ آبان به مناسب سالروز اشغال سفارت آمریکا در تهران پرداخت.

مازندمجلس: خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به بازتاب خبری برگزاری راه پیمایی ۱۳ آبان به مناسب سالروز اشغال سفارت آمریکا در تهران پرداخت.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتخاب تیتر «ایران در مراسم سالگرد اشغال سفارت، موشک‌هایش را به نمایش گذاشت» به مراسم امروز ۱۳ آبان در تهران  و دیگر شهرهای کشور واکنش نشان داد و نوشت: ایران امروز –شنبه- موشک  زمین به زمین خود را به عنوان بخشی از مراسم سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۹ میلادی به نمایش گذاشت.

به گزارش این خبرگزاری، هزاران نفر از شهروندان ایرانی در مقابل سفارت سابق آمریکا در تهران تجمع کردند و این در حالی است که یک موشک با برد دو هزار کیلومتر با نام سجیل نیز در این مراسم به نمایش درآمده بود. این برای نخستین بار است که ایران موشک‌های خود را طی یک مراسم گرامیداشت سالانه به نمایش می‌گذارد.

جمعیت حاضر در محل مقابل سفارت سابق آمریکا در تهران در مراسم امروز شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند. تلویزیون ایران اعلام کرد که مراسم مشابهی در دیگر شهرهای این کشور نیز برگزار شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از تایید مجدد توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ خودداری کرده و تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کرده است.

 

مراسم آمریکا سفارت نمایش تهران اشغال امروز خبرگزاری گذاشت سالگرد مقابل شهرهای آسوشیتدپرس موشک‌هایش سالانه بازتاب گزارش