برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات در هفدهمین دوره اعزام های این ستاد خبر داد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا فقیهی گفت: هفدهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از ۱۶ مرداد ماه آغاز و تا ۶ آبان ماه ۹۶ ادامه داشت.

وی افزود: در این دوره ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشگاهی در قالب ۲۹۷ کاروان به عتبات عالیات سفر کرده اند که از این تعداد ۲۳۷ کاروان هوایی و ۶۰ کاروان زمینی اعزام شده اند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان عنوان کرد: بیشترین آمار اعزام از استان تهران بوده است و استان های قم، فارس و خراسان رضوی در رتبه های بعدی قرار دارند.

فقیهی گفت: تمامی کاروان های دانشگاهی دارای روحانی بودند، از این رو ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، ۱۲ مداح ثابت را در نجف و کربلا در نظر گرفت که مراسم استقبال و زیارت اول در حرم و وداع شب آخر در کربلا و نجف، زیر نظر روحانی کاروان و با حضور مداحان اعزامی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی ویژه کاروان های دانشگاهی با همکاری بعثه مقام معظم رهبری در نجف و کربلا انجام شد که از آن جمله اعزام دانشگاهیان برای زیارت صافی صفا و حربن یزید ریاحی با روایت گری مصور توسط راوی و نماینده بعثه در مرقد مطهرهای ایشان برگزار شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: همایش های «احلی من العسل» نیز در کربلای معلی در محل بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد که دانشگاهیان در این همایش ها تجدید میثاق مجددی با امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری کردند.

فقیهی در خصوص ثبت نام دوره بعدی عتبات دانشگاهیان گفت: اعزام دانشگاهیان در دوره هجدهم به عتبات از اواخر دی ماه انجام خواهد شد که زمان دقیق ثبت نام آن را از سایت لبیک و رسانه ها به اطلاع دانشگاهیان رسانده خواهد شد.

وی افزود: در هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان اکثر زائران ذخیره به عتبات اعزام شدند. با انصراف دانشجویان اصلی از زائران ذخیره در کاروان ها جایگزین شدند و در این دوره توانستیم تعداد زیادی از زائرین ذخیره را به عتبات عالیات اعزام کنیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تاکید کرد: حدود ۵ هزار نفر از دانشگاهیان موفق به دریافت وام تسهیلات یک و یک نیم میلیون تومانی عتبات در این دوره شدند.

فقیهی اظهار داشت: همچنین ۶۰۰ نفر از زائران دانشگاهی از صندوق رفاه وزارت علوم وام یک و یک و نیم میلیون تومانی دریافت کردند.

وی درخصوص رضایتمندی زائران این دوره از عتبات دانشگاهیان نیز عنوان کرد: در هر دوره از اعزام، نظرسنجی میان زائران دانشگاهی انجام می شود. هنوز نتایج نهایی نظرسنجی این دوره اعلام نشده است اما اکثریت دانشگاهیان رضایت داشته اند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در مورد استقبال دانشگاهیان از اعزام در ایام عرفه و عاشورا به عتبات گفت: استقبال دانشگاهیان از اعزام در ایام عرفه و عاشورا به عتبات بسیار زیاد بود که از میان متقاضیان برای تشرف در این ایام قرعه کشی به عمل آمد و زائرین اعزام شدند. 

 

عتبات دانشگاهیان اعزام کاروان دانشگاهی زائران فقیهی برگزار رهبری استقبال عالیات ذخیره کربلا همایش دریافت عاشورا نظرسنجی تومانی میلیون زائرین استان دانشجویان هفدهمین جامعه ادامه افزود روحانی عنوان تعداد زیارت