برگزیده ها
مازندمجلس:در آخرین روزهای سال جاری میلادی، دانشگاه استنفورد میزبان کیهان کلهر و علی اکبر مرادی خواهد بود.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، کیهان کلهر و علی‌اکبر مرادی که سال‌ها قبل مشترکا آلبوم «در آینه آسمان» را منتشر کرده بودند، بار دیگر کنار هم قرار گرفته‌اند تا در روز دهم دسامبر ( ۱۹ آذر ) به اجرای قطعاتی به صورت بداهه‌نوازی بپردازند.

کیهان کلهر نیز در روز سوم نوامبر در شهر یورک انگلستان با کمانچه، تکنوازی می‌کند و فردای آن روز هم در منچستر برنامه‌ای مشابه خواهد داشت. در روز دهم نوامبر (۱۹ آبان) در روتردام هلند به همراه اردال ارزنجان به دونوازی می‌پردازد و در روز ۱۴ همین ماه در آمستردام به همراه علی بهرامی‌فرد نوازنده سنتور به اجرای قطعاتی جدید خواهد پرداخت.

در روز ۲۷ نوامبر هم کلهر در کنار اردال ارزنجان قرار خواهد گرفت تا در شیلتیگهایم فرانسه بداهه‌نوازی کنند.

سایت جشنواره شیلتیگهایم درباره این دو هنرمند نوشته است: “کیهان کلهر نوازنده کمانچه و اردال ارزنجان نوازنده باغلاما، سفیران دو فرهنگ مختلف هستند اما زمانیکه با هم ساز می‌زنند، انگار که موسیقی‌ آنها را یکی می‌کند و از روحی مشترک سرچشمه می‌گیرد. کیهان کلهر همیشه با کمانچه ایرانی اش کنار دیگر نوازندگان موسیقی‌های شرقی همنوازی کرده است، این نوازنده چیره دست کمانچه، طعم و رنگ همنشینی‌های موسیقایی را چاشنی سفرهایش کرده است. در کنار او اردال ارزنجان نشسته است که او را بزرگترین نوازنده باغلاما می‌دانند. رشته‌های پاره شده با زخمه های کمانچه آرام آرام حرکت می‌کنند تا آنجا که هر دو به شکلی استادانه در هم تلفیق می‌شوند، اتفاقی که نشان می‌دهد در اینجا، تنها مساله تسلط بر ساز نیست و سنت هم پایان جهان نیست. همچنانکه گذشتگان به مرزهای بین موسیقی ایرانی و موسیقی ترکی اعتقادی ندارند، می‌توان این یگانگی را در فرود آمدن آبشارهای ملودی و نم نم‌های باران بداهه‌نوازی این دو هنرمند حس کرد.”

کیهان کلهر در آخرین کنسرت سال ۲۰۱۷ خود، در روز ۱۹ دسامبر در فستیوال استانبول، کنسرت “پردگیان باغ سکوت” را به همراه نوید افقه، علی بهرامی فرد و هادی آذرپیرا اجرا خواهد کرد.

کمانچه کیهان نوازنده اردال ارزنجان بداهه‌نوازی همراه نوامبر موسیقی مرادی هنرمند شیلتیگهایم باغلاما ایرانی کنسرت مشترک علی‌اکبر قطعاتی آذرماه می‌کند استنفورد اجرای دسامبر