برگزیده ها
بزرگترین سرمایه ارتش عدم وابستگی به جریان های سیاسی است/ملت قدردان شجاعت و نجابت ارتش است/ دولت به حمایت از نیروی های مسلح ادامه می دهد /نیروهای مسلح باید در زمان صلح در کنار و یاریگر دولت باشند

مازندمجلس: رییس جمهور گفت: بخشی از سخنرانی حضرت امام (ره) در چهارم آبان سال 43 به دفاع از عزت و استقلال ارتش اختصاص داشت

مازندمجلس: رییس جمهور با گرامیداشت روز تاریخی 13 آبان و تبعید امام راحل، گفت: بخشی از سخنرانی حضرت امام (ره) در چهارم آبان سال 43 به دفاع از عزت و استقلال ارتش اختصاص داشت و ایشان به طور همزمان عزت مردم و نیروهای مسلح را از اهداف انقلاب اسلامی می دانست.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه و در دیدار فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: از دیدگاه امام ، یکی از مهمترین مظاهر استقلال کشور ، استقلال نظامی است و در همین راستا در قانون اساسی نیز حفظ نظام ، استقلال کشور و تمامیت ارضی از ماموریت های اصلی  ارتش عنوان شده است.
رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه "ارتش بعد از انقلاب اسلامی در هر دو بعد اسلامی و مردمی بودن بسیار موفق عمل کرده است "، ادامه داد: نیروهای مسلح باید فراجناحی باشند و امروز بزرگترین سرمایه ارتش ، اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان های سیاسی است.
دکتر روحانی با ذکر خاطراتی از رشادت و ایمان شهیدان ارتش در دوران دفاع مقدس از جمله شهیدان فکوری ، ستاری ، صیاد شیرازی ، بابایی ، کشوری ، شیرودی و همچنین یاد مرحوم سرلشکر ظهیر نژاد ، افزود: فداکاری و ایثار فرماندهان و پرسنل نیروهای هوایی ، زمینی ، دریایی و نیز هوانیروز و پدافند در دفاع مقدس که برای اولین بار در شکستن حصر آبادان جلوگر شد ، فراموش شدنی نیست و ملت ایران قدردان صلابت ، نجابت ، سلامت و ایثار ارتش هستند.
رییس جمهور با اشاره به اینکه" ارتش در انقلاب ، دفاع مقدس و تاکنون سرافراز بوده و همواره مورد اعتماد امام راحل ، رهبری و ملت بوده و هست" ،  تاکید کرد: اقتدار عملیاتی نیروهای مسلح در گرو چابکی ساختار ، انضباط درونی و روزآمدی تجهیزات است.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: دولت و مردم به ارتش به عنوان نیروهای مسلح مومن و فداکار اطمینان دارند و دولت همچنان به حمایت خود از نیروهای مسلح ادامه خواهد داد.
رییس شورای عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به وظایف نیروهای مسلح در قانون اساسی ، افزود: نیروهای مسلح باید در زمان صلح و در هر زمینه ای که دولت ضروری بداند، در کنار دولت باشند و در پیشبرد برنامه های قوه مجریه برای اداره کشور کمک کنند.
در ابتدای این دیدار فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش ، رییس ستاد مشترک ، فرمانده نیروی زمینی ، فرمانده نیروی هوایی ، فرمانده نیروی دریایی ، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و رییس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش طی سخنانی ضمن تقدیر از حمایت های موثر دولت و رییس جمهور ، گزارشی از ماموریت ها و مهمترین اقدامات و الزامات ارتش برای ارتقای حوزه های عملیاتی خود را تشریح کردند.

نیروهای اسلامی فرمانده نیروی استقلال روحانی اشاره جمهور افزود انقلاب باشند ادامه سیاسی هوایی حمایت اعتماد اینکه عملیاتی امنیت شهیدان همچنین شورای زمینی ایثار دریایی پدافند جمهوری جریان قدردان وابستگی سرمایه بزرگترین نجابت دیدار اساسی ماموریت قانون مهمترین فرماندهان عنوان