برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش باران در شمال غرب کشور از فردا آغاز می شود.

مازندمجلس:

محمد اصغری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: شب گذشته بارش باران باعث کاهش مقداری از آلودگی های شهر تهران شد و شاخص آلودگی به عدد 88 رسید. البته تا ساعاتی دیگر آلودگی در تهران افزایش یافته و هوا ناسالم می شود. برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هوای تهران ناسالم می شود. 

وی ادامه داد: آلودگی روزهای اخیر از جنس گرد و غبار است و خطر زیادی شهروندان را تهدید نمی کند. خطرناک ترین آلودگی مربوط به گوگرد و منواکسید کربن است. تنها باد می تواند آلودگی ها را از تهران دور کند و بارش، اثر بلند مدتی در کاهش گرد و غبار و مواد آلاینده ندارد. 

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت هوای مرزهای خروجی اربعین گفت: امروز برای مرزهای مهران و شلمچه بارش خفیف باران و وزش باد پیش بینی می کنیم. این وزش باد باعث ایجاد گرد و غبار در مرزها می شود. بهتر است زائران ماسک به همراه داشته باشند. 

اصغری افزود: تا روز اربعین یکبار دیگر زائران پیاده کربلا با بارش باران در مرز و مسیر پیاده روی در عراق روبرو می شوند. 

وی با بیان اینکه فردا برای شمال غرب کشور باران پیش بینی می شود، گفت: فردا برای آذربایجان شرقی، غربی،اردبیل و غرب سواحل خزر بارش باران پیش بینی می شود. روز چهارشنبه هم موج جدیدی از بارش ها اینبار از غرب کشور وارد می شود. 

 

باران آلودگی تهران زائران پیاده اربعین ناسالم تواند روزهای مرزهای