برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست >| مجلس - نامه‌نیوز نوشت: عضو فراکسیون امید مجلس گفت: به نظر می‌رسد حسن روحانی، پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، اندک‌اندک در حال دور شدن از متحدین اصلاح‌طلب خودش می‌باشد. امری که موجب بروز انتقادهایی از وی شده است.

مازندمجلس:عبدالرضا هاشم‌زائی نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص آینده روابط روحانی با اصول‌گرایان و نزدیک شدن بیش‌تر این دو به یک‌دیگر اظهار داشت: بعید نیست چنین شود. اصول‌گرایانی که معتدل هستند و دیگر تندروی ندارد نزدیک‌تر از اطلاح‌طلبان به دولت هستند. آقای روحانی که اکنون رئیس‌جمهور شده‌اند، در ادامه راه هم اصلاح‌طلبان برای موفقیت ایشان و اجرای برنامه‌های‌شان، با او وارد تنش نخواهند شد؛ ولی من به عنوان یک عضو کوچک اصلاح‌طلب معتقدم که یک جریان بعد از آن که در انتخابات وزنش مشخص شد، بایستی دست به ائتلاف بزند نه پیش از آن. معتقدم اصلاح‌طلبان باید ابتدا موضع‌شان را مشخص کنند و در انتخابات صرفاً با هویت اصلاح‌طلبی حضور پیدا کنند. ممکن است در این بین، رد صلاحیت‌ها شدیدتر بشود ولی اگر حزبی بخواهد در درازمدت در ذهن مردم پایدار بماند، باید به این روش عمل کند.

این سیاست‌مدار اصلاح‌طلب، در خصوص سهم خواهی اصلاح‌طلبان و مطالبه‌گری بیش‌تر آنها از دولت آقای روحانی گفت: ما سهم‌خواهی نمی‌کنیم. ما با واقعیات موجود بایستی برنامه‌های خود را تنظیم کنیم. در انتخابات گذشته نیز، نهایتاً بین گزینه‌های موجود از آقای روحانی حمایت کردیم؛ صادقانه بگویم دلیل این حمایت آن بود که نمی‌خواستیم انتخابات را ببازیم. بنابراین آقای روحانی اگرچه هیچ‌گاه اصلاح‌طلب نبوده است اما برخی از شعارها و برنامه‌های ایشان، دارای مشی اطلاح‌طلبی است. طی چهار سال گذشته هم در عملکرد و طرح‌های ایشان، بعضاً رفتارهای اصلاح‌طلبانه‌ای را شاهد بودیم. نهایتاً اصلاح‌طلبان برای این‌که کل را از دست ندهند، به این نتیجه رسیدند که با اعتدالیون و نیروهایی که تندروی ندارند، ائتلافی داشته باشند تا انتخابات را از دست ندهند. ولی من به شخصه معتقدم هر حزب و طیف سیاسی باید بتواند به‌تنهایی خود را در معرض رأی مردم قرار دهد تا وزنش مشخص شود؛ بعد از آن برای تشکیل دولت اگر نیاز به ائتلاف دارد، با احزاب و جریان‌های کوچک‌تر وارد ائتلاف شود.

هاشم‌زائی در پایان افزود: هر طیفی که بخواهد رأی اکثریت مردم را کسب نماید، باید با اصلاح‌طلبان وارد ائتلاف شود؛ مگر این‌که ما طی چهار آینده سال ریاست‌جمهوری آقای روحانی و دو سال باقی مانده مجلس شورای اسلامی، آن‌قدر بد عمل کنیم که موجبات سرخوردگی و نارضایتی مردم به‌وجود آید تا در انتخابات بعدی کم‌تر مشارکت کنند و اصلاح‌طلبان رأی نیاوردند.

29214

روحانی اصلاح‌طلبان انتخابات ائتلاف اصلاح‌طلب معتقدم گذشته برنامه‌های موجود نهایتاً حمایت ندهند این‌که بخواهد نزدیک تندروی بیش‌تر آینده هاشم‌زائی سهم‌خواهی بایستی نماینده شورای