برگزیده ها

مازندمجلس: «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان با بیان اینکه هیچ کس اطلاعی از استعفای «سعد الحریری» نداشت، تاکید کرد که لبنان بحران های زیادی را پشت سر گذاشته و با وحدت این بحران را هم پشت سر خواهد گذاشت.

مازندمجلس: به گزارش خبرگزاری ملی لبنان باسیل شنبه شب در جلسه حزب «جریان ملی آزاد» که خود رهبری اش را برعهده دارد گفت: متاسفانه عده ای از اتفاق پیش آمده خوشحالند چون فکر می کنند این مساله به تفاهم داخلی لطمه خواهد زد. اینها از همراهی و تفاهم موجود بین رئیس جمهوری و نخست وزیر ناخشنود هستند، از تفاهم بین جریان ملی آزاد و جریان المستقبل، حزب الله، حزب نیروهای لبنان و بقیه گروه های موجود ناراحتند و می خواهند این تفاهم و توافق را از بین ببرند.
به گزارش نامه نیوز سعد الحریری در حالی که در عربستان به سر می برد ظهر شنبه از سمت نخست وزیری لبنان استعفا کرد. 
وزیر خارجه لبنان گفت: ما نیاز به برخورد حکیمانه داریم و نباید رفتارهای احساسی و از روی تعصب در پیش بگیریم. باید یکدیگر را درک کنیم و نگرانی هایی را که بعضی ها دارند از بین ببریم. 
وی افزود: وحدت لبنان مهمتر از هر گونه ائتلاف و هر کشور خارجی است. آنها اسم این را بی طرفی می گذارند و ما وحدت را از هر چیزی مهمتر می دانیم.
جبران باسیل استعفای سعد الحریری را شوک آور و ناراحت کننده توصیف کرد و گفت: این دولت با جدیت کار می کرد و بسیاری از وعده های خود به مردم را محقق کرده بود. 
وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: هیچ کس اطلاعی از این استعفا نداشت اما کسانی که حس سیاسی دارند می دانند که همزمان با شکست های داعش در منطقه بعضی ها به دنبال تحقق توازن بودند. اسرائیل که منشاء تروریسم در منطقه است بعد از مقابله اخیر لبنان با تروریسم امروز فرصت را برای انتقام گرفتن از لبنان مناسب دیده است. 
باسیل با اشاره به قدرت لبنان برای پشت سر گذاشتن هر گونه بحرانی در سایه رئیس جمهوری و ارتش و نهادهای دولتی افزود: لبنانی ها حق دارند نگران باشند و سوال های زیادی مطرح کنند. 
مردم از جنگ خارجی و فتنه داخلی یا بحران دولتی می ترسند. ظاهر امر اینطور نشان می دهد اما این بحران پشت سر گذاشته خواهد شد. لبنان قوی تر از گذشته و قوی تر از فتنه است و به سمت فتنه کشیده نخواهد شد. 
وی با بعید دانستن وقوع بحران دولتی در لبنان گفت: بحران زمانی روی می دهد که یک گروه از لبنانی ها گروه دیگر را کنار بزند و بخواهد به تنهایی حکومت کنند. ما بر حضور همه گروه ها در دولت لبنان اصرار داریم. 
لبنان بحران تفاهم جریان دارند دولتی خارجه مهمتر خارجی افزود تروریسم لبنانی داریم منطقه جمهوری باسیل گزارش استعفای داخلی موجود استعفا الحریری اطلاعی  وزیر