برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری آمریکا با ورود به ژاپن مدعی شد نباید عزم و اراده آمریکا را دست کم گرفت و اینکه وی در ادامه سفر آسیایی خود انتظار دیدار با همتای روسی و مساعدت وی در حل مسئله کره شمالی را دارد.

مازندمجلس: رویترز نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز یکشنبه در اولین روز از سفر ۱۲ روزه خود به کشورهای آسیایی، وارد ژاپن شد.
وی هنگام فرود در پایگاه هوایی «یوکوتا» واقع در غرب توکیو در جمع صدها نیروی آمریکایی و ژاپنی، مدعی شد هیچ دیکتاتوری، رژیم یا ملتی (!) نباید اراده آمریکا را دستکم بگیرد و اینکه واشنگتن و متحدینش آماده دفاع از آزادی هستند.
گفتنی است سفر ترامپ که بلندترین تور آسیایی یک رئیس جمهور آمریکایی در ۲۵ سال گذشته تلقی می‎شود بر مناقشات شبه‎جزیره کره متمرکز شده حال آنکه تجارت نیز از دیگر محورهای آن عنوان می‎شود.
وی در ادامه ادعاهای خود افزود: هر‎ از‎ گاهی در گذشته، آنها ما را دستکم گرفتند. حال آنکه این اقدام برایشان خوش‎یمن نبود. آیا بود؟
گفتنی است وی پیش از رسیدن به مقصد و حین پرواز از احتمال دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه خبر داد و در این باره گفت: به گمانم انتظار دیدار با پوتین را داریم. می‎خواهیم وی درباره مسئله کره شمالی کمک کند.
ترامپ قرار است در ادامه امروز با «شینزو آبه» نخست‎وزیری ژاپن دیدار کند. وی در روزهای آینده به کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین سفر خواهد کرد.
ترامپ دیدار آمریکا آسیایی می‎شود ادامه پوتین گذشته آمریکایی اراده جمهوری امروز دستکم