برگزیده ها
وای فای وزیر ارتباطات وصل نمی‌شود

مازندمجلس: یک زائر اربعین با مراجعه به موکب خبری فارس در جاده نجف کربلا گفت: بر خلاف وعده وزیر ارتباطات، .ای فای در مسیر جاده یافت نمی شود.

مازندمجلس: به عراق، به گفته زائران ، مسؤولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از آغاز مراسم اربعین از گسترش خدمات اینترنتی با آغاز این مراسم خبر داده بود.

توقعاتی که وزیر ایجاد کرده و عدم دسترسی مردم به وافای‌های که قول داده است، صدای گلایه‌های افرادی که قول وزیر ارتباط را شنیده بودند، را بلند کرد.

روزانه تعدادی زیادی از زائران ایرانی با حضور در غرفه موکب خبری خبرگزاری فارس در مسیر نجف به کربلا خواستار انعکاس گلایه‌های شدید مردمی نسبت به عدم خدمات مناسب اینترنتی شدند.

تعدادی از زائران ایرانی که تجربه حضور در این مراسم را در سال گذشته داشتند، در گفت و گو با خبرنگار ما اعلام کردند که سال گذشته در طول مسیر خدمات وافای رایگان در چند نقطه ارائه می‌شد ولی در حال حاضر با وجود وعده‌های داده شده و توقعاتی که ایجاد شده است، مردم دسترسی ندارند.

همچنین برخی دیگر از خدمات گیرندگان اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نسبت به اینکه نمی‌توانند با مخاطبان خویش تماس برقرار کنند.

یکی دیگر از گلایه‌های مردمی از عدم اتصال به اینترنت با وجود خرید سیم‌کارت‌های متعلق به کشور عراق بود که اپراتور این کشور در ظاهر به تعهدات خویش نسبت به مشترکان پای بند نبوده و خدمات مورد انتظار را ارائه نمی‌دهد.

ذکر این نکته ضروری است به دلیل عدم اطلاع مردم از نحوه استفاده از خدمات اپراتورهای عراقی احتمال سوء استفاده سودجویان وجود دارد، به صورت کلی میزان سرعت اینترنت اپراتور عراقی هم نامناسب بوده و مشترکان این اپراتور از وضعیت موجود و عدم دسترسی به اینترنت مد نظر در حد ارسال متن تلگرام هم از گلایه‌های جدی مردم در طول مسیر نجف به کربلا است.

رضایت مندی از وضعیت اینترنت در کربلا در روزهای اول مراسم اربعین وجود دارد و گلایه‌های اینترنتی از شهر کربلا تقریبا حداقل در این روزها وجود ندارد.

با توجه به طولانی شدن مدت حضور برخی از زائران انتظار است که مسؤولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به تامین اینترنت قول داده شده به زائران اقدام کنند تا رضایت‌مندی حداقلی زائران را فراهم کنند.

86004ب

زائران خدمات کربلا گلایه‌های اینترنت مراسم اپراتور اینترنتی دسترسی ارتباطات خبرنگار اپراتورهای مشترکان انتظار وضعیت عراقی استفاده ارائه گذشته ایجاد توقعاتی وزارت مسؤولان خبرگزاری مردمی ایرانی تعدادی فناوری