برگزیده ها
تغییر مشی سیاسی به‌خاطر مطامع شخصی غیرقابل‌قبول است/ مصلحت‌اندیشی برای جامعه ضروری است

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که مصلحت‌اندیشی با نظرداشتن به مصالح جامعه و منافع ملی امری بجاست، تاکید کرد که اگر همین رویه مصلحت‌اندیشی برای تامین مطامع شخصی باشد، قابل‌قبول نیست.

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که مصلحت‌اندیشی با نظرداشتن به مصالح جامعه و منافع ملی امری بجاست، تاکید کرد که اگر همین رویه مصلحت‌اندیشی برای تامین مطامع شخصی باشد، قابل‌قبول نیست.

محمدباقر سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با تاکید بر لزوم انتشار فهرست اعضای فراکسیون امید مجلس، در واکنش به مصلحت‌طلبی برخی اعضای لیست امید و عدم همراهی با این فراکسیون در مجلس اعلام کرد: به هرحال اگر مصلحت‌طلبی بر اساس واقعیت‌های موجود در جامعه باشد، هیچ ایرادی ندارد؛ به هر حال ما در ساختار سیاسی کشورمان حتی نهاد و تشکیلاتی به‌عنوان تشخیص مصلحت نظام هم داریم.

وی با بیان این‌که مصلحت‌طلبی فی‌النفسه محل اشکال نیست، گفت: رسالت پیامبران نیز عمدتاً براساس مصالح جامعه و زمانه صورت گرفته و در حالی که زمانی تبدیل شدن عصای پیامبران به موجودات زنده منجر به جذب مردم به توحید می‌شده و در مقطعی دیگر فصاحت و بلاغت کلام در میان جامعه نفوذ داشته و به این مصلحت، خداوند قرآن کریم را معجزه پیامبر اکرم قرار داد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم دشتستان در مجلس با تاکید بر لزوم توجه به متقضیات و مصالح جامعه، یادآور شد: با این حال گردش نامتعارف پسنیده نیست و این‌که بخواهیم مطامع و مصالح شخصی را در عملکردمان ملاک قرار دهیم، درست نیست.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع این‌که بخواهیم تغییر مشی بدهیم تا مطامع شخصی‌مان محقق شود، قابل قبول نیست و حال آن‌که اگر همین تغییر مشی به نفع جامعه باشد، نه‌تنها غلط نبوده، بلکه به صلاح نیز است و با این همه لازم است بر مواضع اساسی و اصولی‌مان ثابت‌قدم باشیم.

سعادت در پایان در پاسخ به سوال دیگری درمورد این تغییر رویکردها در خارج از مجلس و در میان دیگر مسئولان و نهادهای تصمیم‌گیر گفت: فضای سیاسی خارج مجلس نیز از این قاعده مستثنی نیست. درواقع در دولت هم اگر مصلحت‌اندیشی در راستای تامین خواست و اهداف جامعه باشد، امری پسنیده و ضروری است و در غیر این صورت، اتفاقی است نامیمون و ناپسند.

جامعه فراکسیون مصالح شورای این‌که مصلحت‌اندیشی مطامع سیاسی تغییر مصلحت‌طلبی تاکید مرکزی مصلحت پیامبران بخواهیم پسنیده ضروری گفت‌وگو ایلنا تامین سعادت اعضای