برگزیده ها

مازندمجلس: منابع نظامی یمنی اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موشک بالستیکی را به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض شلیک کردند. در پی اصابت این موشک فعالیت این فرودگاه مختل شد.

مازندمجلس: سایت العهد لبنان گزارش داد: سازمان هواپیمایی عربستان اعتراف کرده است، این موشک بالستیک ارتش وابسته به انصارالله یمن به محوطه فرودگاه ملک خالد در ریاض اصابت کرده است.

در پی این حمله موشکی تمام پروازها در فرودگاه ملک خالد به تاخیر افتادند.
شبکه خبری المیادین نیز به نقل از منابع نظامی یمنی اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موشک بالستیک دوربردی را به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض شلیک کردند.
به گفته این منابع این موشک با دقت بالا به هدف اصابت کرد.
در همین راستا، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن گفت: ما بارها تأکید کردیم که در واکنش به ادامه بمباران غیرنظامیان بی‌گناه پایتخت‌های کشورهای متجاوز را با موشک‌های بالستیک هدف قرار خواهیم داد.
سخنگوی انصارالله در گفت‌وگوی اخیر خود با شبکه الجزیره به هدف قرار دادن عمق عربستان و شهرهایی که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی از آنجا می‌آیند، تهدید کرده بود.
وی گفته بود که هدف قرار دادن ابوظبی یکی از اولویت‌های اصلی ارتش و کمیته‌های مردمی در دوره آتی است.
در همین حال رسانه‌های سعودی اعلام کردند که ائتلاف عربی روز شنبه حملاتی را به پادگان ارتش یمن در جبل عطان در غرب صنعا و مجتمع وزارت دفاع یمن در مرکز صنعا انجام داد.
به گفته منابع این حمله در واکنش به شلیک موشک از جانب انصارالله یه ریاض بوده است.
ائتلاف عربی به حمله موشکی انصارالله اذعان و ادعا کرده که این حمله مناطق غیرمسکونی در ریاض را هدف قرار داد.
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همواره پایگاه‌های نظامی سعودی را با موشک‌های بالستیک هدف قرار می‌دهند اما هر بار عربستان مدعی می‌شود که این موشک‌ها رهگیری شده‌اند.
انصارالله بالستیک فرودگاه ائتلاف اصابت کمیته‌های عربستان مردمی منابع سعودی سخنگوی موشک‌های متجاوز واکنش موشکی گزارش اذعان نظامی اعلام