برگزیده ها

مازندمجلس: پنتاگون در ارزیابی خود در پاسخ به درخواست دو تن از دموکرات‌های کنگره درباره میزان تلفات در صورت وقوع درگیری با کره شمالی اعلام کرد، تنها راه برای انهدام کامل تمامی زیرمجموعه‌های برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی از طریق یک حمله زمینی است.

مازندمجلس:   خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مایکل جی. دومونت، از ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به نامه‌ای از سوی "تد لیو" از کالیفرنیا و "روبن گالگو" از آریزونا که دو تن از اعضای دموکرات کنگره هستند، این ارزیابی را بیان کرد و گفت: آمریکا در حال ارزیابی توانایی کره شمالی برای هدف قرار دادن مناطق پر جمعیت در کره جنوبی با حملات توپخانه‌ای دور برد، راکتی و موشک‌های بالستیک است.

15 تن از دموکرات‌های آمریکایی و یک جمهوری خواه در بیانیه‌ای مشترک روز شنبه ارزیابی درباره حمله زمینی برای از میان بردن زرادخانه اتمی کره شمالی را به شدت ناموزون خوانده و گفتند که چنین اقدامی تنها باعث کشته شدن صدها هزار تن یا میلیون‌ها تن در چند روز نخست درگیری‌ می‌شود.
مایکل جی. دومونت از ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ ارائه شده همچنین به این مساله اشاره کرد که سئول به عنوان پایتخت کره جنوبی با 25 میلیون نفر جمعیت تنها 35 مایل با منطقه غیرنظامی شده بین دو کره فاصله دارد. تعداد تلفات بسته به هشدارها و توانایی نیروهای آمریکایی و کره جنوبی برای مقابله با این حملات متفاوت است.
این مقام مسئول ارتش آمریکا ادامه داد: ارائه یک گزارش محرمانه بهترین روش برای بررسی جزئیات درباره قابلیت‌های آمریکا و متحدانش در مواجهه با تهدیدهای کره شمالی در واکنش به یک حمله اتمی و حذف تسلیحات اتمی این کشور است. مقام‌های نظامی بابت پیوستن به یک جامعه اطلاعاتی که چنین مسائلی را به صورت محرمانه ارائه می‌کنند، خوشحال خواهند بود.
آمریکا شمالی جنوبی ارائه مشترک ارزیابی گزارش آمریکایی درباره حملات محرمانه مایکل دومونت تسلیحات توانایی جمعیت ریاست