برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (یکشنبه) پس از ورود به ژاپن گفت، واشنگتن و متحدانش آماده دفاع از آزادی هستند و هیچ "دیکتاتوری" نباید راه حل‌های آمریکا را دست‌کم بگیرد.

مازندمجلس: خبرگزاری رویترز گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی سفر ۱۲ روزه خود به آسیا را آغاز کرده که به دنبال ارائه یک جبهه مشترک با ژاپن علیه کره شمالی از طریق دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در بحبوحه افزایش تنش‌ها بر سر آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی است.

وی به خبرنگاران گفت که مساله کره شمالی در جریان مذاکرات در طول این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به مساله تجارت میان کشورهای آسیایی و آمریکا اشاره کرد و گفت: این مساله مدت‌هاست که به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته است.


ترامپ در میان صدها تن از نیروهای آمریکایی و ژاپنی که در پایگاه هوایی "یوکوتا" در غرب توکیو تجمع کرده بودند و منتظر ورودش بودند، با اشاره ضمنی به کره شمالی گفت: "هیچ دیکتاتوری، هیچ کشور و هیچ رژیمی نباید راه حل‌های ارائه شده از سوی آمریکا دست‌کم بگیرد. آنها در گذشته این کار را می‌کردند اما این مساله دیگر قابل قبول نیست."
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: ما هرگز از دفاع از آزادی‌هایمان دست برنمی‌داریم. ما به دنبال حل این مساله هستیم. این یک مشکل بزرگ برای کشور ما و جهانیان محسوب می‌شود.
وی در اولین روز از سفرش به کشورهای آسیایی بر روابط قوی میان آمریکا و ژاپن تاکید و اعلام کرد: ژاپن شریکی ارزشمند و هم‌پیمانی قوی برای آمریکا است.
رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که چه پیامی برای شهروندان کره شمالی دارد گفت: معتقدم آن‌ها مردمانی خوب و کوشا هستند.
شینزو آبه نیز به نوبه خود اعلام کرد از این سفر تاریخی استقبال می‌کند.
وی گفت: من می‌خواهم بیش از پیش روابط با آمریکا بر اساس اصل اعتماد و دوستی تقویت شود.
مساله اصلی در جریان سفر ترامپ حضور در نشست اقتصادی همکاری اقتصادی آسیا پاسیفیک موسوم به اپک در ویتنام است و وی قرار است درمورد یک منطقه آزاد و حمایت از آن سخنرانی کند.
آمریکا مساله شمالی ترامپ رئیس‌جمهوری آسیایی اشاره کشورهای اعلام روابط اقتصادی جریان دنبال گزارش ارائه شینزو بررسی همچنین