برگزیده ها
روحانی باهوش‌تر از آن است که گردش به راست کند/ رییس‌جمهور مراقب باشد پشتوانه مردمی‌اش را از دست ندهد

مازندمجلس: معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات با نادرست خواندن این پیش‌فرض که رییس‌جمهوری پس از انتخابات گردش به راست کرده است، گفت که روحانی باهوش‌تر از آن است که گردش به راست کند و رییس‌جمهور تا پایان عمر دولت به مردم نیاز دارد.

مازندمجلس: معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات با نادرست خواندن این پیش‌فرض که رییس‌جمهوری پس از انتخابات گردش به راست کرده است، گفت که روحانی باهوش‌تر از آن است که گردش به راست کند و رییس‌جمهور تا پایان عمر دولت به مردم نیاز دارد.

مصطفی تاجزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به ادعای برخی تحلیلگران درخصوص گردش به راست رییس‌جمهور پس از انتخابات و علت این رویکرد جدید اعلام کرد: شخصاً با این پیش‌فرض که روحانی چرخش به راست داشته، مخالفم و معتقدم رییس‌جمهوری پس از انتخابات نه‌تنها چرخش به راست نکرده، بلکه اساساً نمی‌تواند گردش کند.

وی با بیان این‌که علت عدم امکان گردش به راست روحانی روشن است، خاطرنشان کرد: به هر حال ۲۴ میلیون شهروند ایرانی به روحانی رای داده‌اند. از طرفی انتخاب کسانی که در این انتخابات به رییسی رای دادند، هرگز روحانی نخواهد بود و هر چقدر هم روحانی گردش به راست کند، تاثیری در رای آن‌ها ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این‌که به نظر می‌رسد بخشی از ۱۸ میلیون شهروندی که اساساً در انتخابات شرکت نکردند، از روحانی، خاتمی و جریان اصلاحات عبور کرده‌اند، یادآور شد: با این حساب اگر روحانی به‌دنبال به‌دست آوردن رای این ۱۸ میلیون نفر باشد، عملاً باید بیش از پیش به سمت جریان اصلاحات گردش کند.

وی همچنین با بیان این‌که کشور هم‌اکنون با مشکلات اساسی و مهمی دست به گریبان است، گفت: معتقدم این مشکلات در کشور بیشتر از آن است که رییس‌جمهوری احساس کند که دیگر نیازی به مردم و رای شهروندان ندارد و اتفاقاً امروز روحانی بیش از هر زمان دیگری نیازمند مردم و حمایت جامعه است.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات تصریح کرد: احساس نیاز روحانی به مردم در شرایط کنونی به‌قدری زیاد و اساسی است که ممکن نیست احساس کند که می‌تواند مستقل از این حمایت به کار خود بپردازد و احیاناً بخواهد به سمت راست گردش کند.

تاجزاده در توضیح علت این تغییر ظاهری در مشی رییس‌جمهوری گفت: آن‌چه در این روزها اتفاق افتاده صرفاً این است که آن شفافیت و صراحتی که در ایام انتخابات می‌دیدیم، امروز و پس از سپری شدن ایام انتخابات دیده نمی‌شود که البته امری طبیعی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: مسئله این است که به هر حال زمان انتخابات، زمان رقابت است و شور و شوق انتخاباتی بر فضای سیاسی غالب می‌شود. در طرف مقابل مسائلی مطرح شده و حرف‌هایی عنوان می‌شود و این طرف هم لازم می‌داند که پاسخ دهد و به‌طور طبیعی مواضع تند و تیز و صریح می‌شود.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: با نگاهی به دیگر انتخابات‌ها متوجه می‌شویم بسیاری از مسائل و مواضعی که از سوی تمامی کاندیداهای انتخاباتی در زمان رقابت انتخابات مطرح می‌شود، در طول دوره چهارساله بعد تکرار نمی‌شود و جالب این‌جاست که این رویکرد از سوی بازنده و برنده یکسان است و چه کسانی که رای می‌آورند و چه کسانی که رای نمی‌آورند، دیگر سراغ مواضع انتخاباتی‌شان نمی‌روند.

وی با بیان این‌که این اتفاق صرفاً مربوط به انتخابات در ایران نیست، یادآور شد: کاندیداها در بسیاری از رقابت‌های انتخاباتی در کشورهای دموکراتیک هم مسائلی را در ایام انتخاباتی مطرح می‌کنند که پس از اتمام این دوره تکرار نمی‌شود؛ چرا که طبیعتاً دنبال آرامش هستند تا بتوانند کارشان را پیش ببرند.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در جمع‌بندی سخنانش گفت: معتقدم روحانی باهوش‌تر از آن است که بخواهد به سمت راست بچرخد؛ چرا که می‌داند در صورت گردش به راست، چیزی به‌دست نمی‌آورد و صرفاً پشتوانه عظیم مردمی‌اش را از دست خواهد داد و روحانی باید مراقب این مساله باشد.

تاجزاده در پایان تصریح کرد: شرایط کشور و موقعیت دولت نیز به‌گونه‌ای است که رییس‌جمهوری تا پایان دوره چهارساله‌اش به حمایت مردم نیاز دارد و طبیعتاً نمی‌تواند به سمت راست گرایش پیدا کند.

روحانی انتخابات سیاسی اصلاحات رییس‌جمهوری معاون این‌که انتخاباتی تاجزاده وزارت معتقدم میلیون صرفاً حمایت احساس پایان کسانی باهوش‌تر رییس‌جمهور ایلنا نمی‌شود اتفاق بخواهد تصریح شرایط طبیعی رقابت تکرار طبیعتاً بسیاری مواضع مسائلی می‌داند گفت‌وگو امروز خاطرنشان پشتوانه مردمی‌اش نمی‌تواند پیش‌فرض اساساً مراقب ندارد مشکلات اساسی به‌دست یادآور اصلاح‌طلب جریان رویکرد