برگزیده ها

مازندمجلس: وضعیت ایرانیان زندانی در آمریکا در ستاد حقوق بشر بررسی شد.

مازندمجلس: کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضایی ستاد حقوق بشر، از برگزاری جلسه‌ای در ستاد حقوق بشر در خصوص بررسی وضعیت ایرانیان زندانی در آمریکا با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط خبر داد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 56 نفر ایرانی در زندان‌های آمریکا بسر می‌برند، افزود: تعدادی از این افراد به بهانه‌های واهی مرتبط به دور زدن تحریم‌ها در انتظار محاکمه بسر برده و یا در حال گذراندن محکومیت خود می باشند .همچنین تعداد دیگری از ایرانیان نیز در کشورهای مختلف به همین بهانه به درخواست آمریکا بازداشت شده و تقاضای استرداد آنان به کشور شده است .
غریب آبادی اظهار کرد: در این جلسه برخی تصمیمات در خصوص برجسته نمودن ابعاد حقوق بشری وضعیت این افراد اتخاذ شد و مقرر گردید اقدامات لازم به منظور پیگیری موضوع از مجامع بین‌المللی حقوق بشری از کانال‌های رسمی و خانواده‌های آنان در دستور کار جدی قرار گیرد.
معاون دبیر ستاد حقوق بشر با قدردانی از تلاش‌های وزارت امور خارجه در پیگیری وضعیت این افراد و سایر ایرانیانی که در خارج‌ از کشور گرفتار مشکلاتی شده‌اند، افزود: ظرفیت‌های حقوق بشری نیز از این پس در کنار ظرفیت‌های سیاسی و حقوقی برای کمک به این هموطنان قرار خواهد گرفت. از این رو بررسی وضعیت ایرانیان زندانی در سایر کشورها نیز از این منظر در جلسات آتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.


وضعیت آمریکا بررسی ایرانیان زندانی افراد پیگیری ظرفیت‌های افزود آبادی ایرانی معاون بین‌المللی