برگزیده ها
فروش رایت کتاب «جانستان کابلستان» در نمایشگاه کتاب هرات
مازندمجلس:  به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رایزنی برای فروش حق رایت کتاب «جانستان کابلستان» که از فروردین ماه امسال همزمان با نمایشگاه کتاب کابل انجام شده بود، همزمان با نمایشگاه کتاب هرات اجرایی شد.
 
سعید دمیرچی، مدیر پخش کتاب و محصولات فرهنگی دمیرچی با اشاره به عقد قرارداد بین نشر  افق (نشر ایرانی) و نشر سعید (نشر افغانستانی) گفت: کتاب «جانستان کابلستان» در نمایشگاه هرات با استقبال خوبی از سوی شهروندان و بازدیدکنندگان نمایشگاه روبرو شد و امضای رایت این کتاب در هرات به امضا رسید.
 
وی درباره این اتفاق فرهنگی بین دو کشور، افزود: کتاب‌‌های اغلب ناشران ایرانی در افغانستان به صورت غیرقانونی چاپ و توزیع می‌شود و مجموعه دمیرچی در نظر دارد با افزایش فروش رایت و انجام چاپ مشترک تا حدود از افست غیرقانونی جلوگیری کند.
 
کتاب جانستان کابلستان، حاصل سفر چند روزه رضا امیرخانی در سال 88 به افغانستان است که با ماجراهای غیرمنتظره و جالبی برای این نویسنده همراه است که این ماجراها گاهی هیجان انگیز است، گاهی طنزآلود و گاهی هم به آشکار شدن حقایق دردناکی می‌انجامد. نگاهی به تاریخ و آینده، سیاست و اقتصاد و وقایع روز افغانستان از جمله ویژگی‌های این اثر به شمار می‌آید.
 
ششمین نمایشگاه کتاب هرات از 10 تا 20 آبان از 9 صبح تا هشت بعد از ظهر در محلی جنب اداره اطلاعات و فرهنگ شهر هرات برپا است.
نمایشگاه کابلستان جانستان افغانستان دمیرچی غیرقانونی همزمان ایرانی فرهنگی