برگزیده ها
اتحادیه ناشران قرآنی در حالت نیمه تعطیل
مازندمجلس:  به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در حالی که یک دهه از آغاز فعالیت اتحادیه ناشران قرآنی می‌گذرد، به دلیل افزایش هزینه چاپ و تولید و به صرفه نبودن قیمت تمام شده قرآن و آثار قرآنی در سال‌های اخیر، موجی از دلسردی در میان ناشران این حوزه ایجاد شده است. 
 
محمدحسین محمودی، رئیس اتحادیه ناشران قرآنی با اشاره به نیمه تعطیل بودن این تشکل صنفی، گفت:‌ اگرچه در سال‌های گذشته یک هزار و 500 ناشر در عرصه انتشار قرآن و آثار قرآنی فعالیت داشتند،‌اما این تعداد اکنون به کمتر از 500 ناشر رسیده است که به صورت جسته و گریخته فعالیت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: هزینه چاپ و انتشار انواع کتاب در صنعت نشر کشور یکسان است در حالی که انتشار قرآن هزینه‌های بالایی به همراه دارد و قیمت تمام شده‌ای که برای آن در نظر گرفته می‌شود اصلا به صرفه نیست.
 
محمودی با بیان اینکه اگرچه انتشار قرآن یک اقدام فرهنگی و دینی به شمار می‌آید،اما برای ناشر هم باید سودآوری داشته باشد، افزود: هر قرآن به طور متوسط 630 صفحه دارد که با جلد گالینگور،‌ کاغذ گلاسه و در 2 رنگ حدود شش هزار و 400 تومان قیمت‌گذاری می‌شود که مبلغ بسیار کمی است و ناشران زیادی به دلیل این قیمت از انتشار قرآن خودداری می‌کنند.
 
وی تاکید کرد:‌ بسیاری از ناشران قرآنی در طول سال‌های اخیر لطمه‌های اقتصادی زیادی دیده‌اند، در این میان برخی از آن‌ها یا موضوع کتاب‌های خود را تغییر داده‌اند یا از فعالیت در حوزه نشر دلسرد و خسته شده‌اند و به کار دیگری مشغول شده‌اند.
 
محمودی با اشاره به عدم حمایت از ناشران قرآنی، عنوان کرد:‌ زمانی که نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود، بخش زیادی از فضای نمایشگاه به محصولات فرهنگی و فقط بخش کوچکی از آن به نمایش و فروش قرآن اختصاص دارد که این موضوع موجب دلخوری ناشران این حوزه شده است،‌ موضوعی که امیدواریم در دولت دوازدهم با عنایت ویژه مسئولان فرهنگی به صورت جدی پیگیری شود.
ناشران قرآنی انتشار فعالیت اتحادیه سال‌های زیادی فرهنگی شده‌اند نمایشگاه موضوع اشاره تعطیل هزینه اگرچه  محمودی