برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهور سابق آمریکا نامه‌های بسیاری از طرف آمریکایی‌هایی که نسبت به جو سیاسی کشورشان نگران هستند، دریافت می‌کند و به همین خاطر نامه‌ای را در پاسخ به نگرانی‌های آنها منتشر کرد.

مازندمجلس:  روزنامه ایندیپندنت نوشت: باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این نامه ضمن ترغیب مردم به از دست ندادن امیدشان نوشت: پیشرفت کشور ما هرگز از مسیر مستقیم خود خارج نشده و همواره این احساس وجود دارد که هرگاه دو گام به جلو برمی‌داریم یک گام نیز به عقب برمی‌داریم.

وی افزود: اما امیدوارم این مساله را در خاطر داشته باشید که بخش اعظم مسیر آمریکا با حرکت رو به جلو تعریف شده است و مسیری که ما مشخص می‌کنیم هرگز تنها به یک شخص بستگی نداشته است.
یکی از سخنگویان باراک اوباما به یاهو نیوز که برای نخستین بار این نامه را دریافت کرده، گفت: اوباما این نامه را خطاب به افرادی که نگرانی‌های خود را درباره وضعیت آمریکا به اشتراک گذاشته‌اند و یا افرادی که می‌خواهند نظر اوباما را درباره دولت جدید آمریکا بدانند، ارسال می‌کند.
اوباما این مکاتبات را از طریق وب‌سایت خود و یا نامه‌هایی که به طور معمول به دفترش ارسال می‌شوند، دریافت می‌کند.
وی در این نامه از شهروندان نگران خواست تا مشارکت بیشتری در اداره کشور داشته باشند.
اوباما گفت: هر زمان که دموکراسی را بدیهی و مسلم دانسته‌ایم دموکراسی ما تهدید شده است و تغییر تنها زمانی رخ می‌دهد که مردم مشارکت داشته باشند. مادامی که مردمی چون شما به دنبال نظر دیگران هستند و برای دفاع از سربلندی و پیشرفت آمریکا تلاش می‌کنند، مطمئنم که آینده کشورمان روشن خواهد بود.
اوباما از زمانی که کاخ سفید را ترک کرده عمدتا از سیاست دوری کرده است اما وی صریحا برای دفاع از سیاست‌های کلیدی‌اش از جمله برنامه حمایت از کودکان مهاجر بدون مدارک هویتی و مهاجرتی موسوم به برنامه DACA (داکا) و همچنین قانون خدمات درمانی مقرون به صرفه موسوم به اوباماکر سخن گفته است.
اوباما آمریکا باشند مشارکت دموکراسی زمانی موسوم برنامه می‌کند درباره باراک نگران پیشرفت برمی‌داریم افرادی دریافت ارسال