برگزیده ها
فرهنگ عمومی اساس و بنیان نظام فرهنگی در هر جامعه است

مازندمجلس: وزیر کشور در پیام خود به مناسبت روز فرهنگ عمومی تاکید کرد: فرهنگ عمومی، اساس و بنیان نظام فرهنگی در هر جامعه است.

مازندمجلس: وزیر کشور در پیام خود به مناسبت روز فرهنگ عمومی تاکید کرد: فرهنگ عمومی، اساس و بنیان نظام فرهنگی در هر جامعه است.

به گزارش ایلنا، رحمانی‌فضلی وزیر کشور در پیامی به مناسبت روز فرهنگ عمومی تصریح کرد: فرهنگ عمومی، اساس و بنیان نظام فرهنگی در هر جامعه است، که سده‌های متمادی از میان نسل‌های مختلف بشر عبور کرده و به مرور از ناهنجاری‌ها پالایش گردیده و در بطن جامعه نهادینه شده است.

در این پیام آمده است: روز ۱۴ آبان که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز فرهنگ عمومی نام‌گذاری گردیده، نشانگر اهمیت و جایگاه فرهنگ عمومی در بطن جامعه ایران اسلامی است. اینجانب به نوبه خودم این فرصت را مغتنم شمرده و فرارسیدن روز فرهنگ عمومی را به همه نقش آفرینان، سیاستگذاران و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران، تبریک و تهنیت عرض نموده و ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای همه نقش آفرینان این عرصه، توسعه و اعتلای فرهنگ عمومی و ایجاد امنیت و آرامش برای جامعه بزرگ ایران را از خداوند سبحان مسئلت دارم.

همچنین در بخش دیگری از این پیام خاطرنشان شد: فرهنگ عمومی، اساس و بنیان نظام فرهنگی در هر جامعه است، که سده‌های متمادی از میان نسل‌های مختلف بشر عبور کرده و به مرور از ناهنجاری‌ها پالایش گردیده و در بطن جامعه نهادینه شده است.

چنین فرهنگی، تعیین کننده  سبک زندگی و الگوها و روشهایی است که هر جامعه‌ای برای خود برگزیده است. از این رو، ارتقاء سطح کیفی زندگی به عنوان یکی از نمودهای عینی توسعه در جوامع بشری، بدون توجه و استمداد از فرهنگ عمومی است میسر نخواهد بود.

در بخش دیگری از این پیام تاکید شد: از آنجا که کشور ما امروزه با چالش های متعددی از جمله؛ مسائل زیست محیطی و آسیب های اجتماعی مواجه گردیده است، تنها راه برون رفت از مسائل مذکور و یا تعدیل آنها برنامه ریزی و ایجاد شرایط مناسب در راستای توسعه و تقویت فرهنگ عمومی است.

همچنین در این پیام آمده است: بر همین اساس، وزارت کشور به عنوان یک نهاد حاکمیتی و با دارا بودن رسالت و مسئولیت های خطیر در حوزه فرهنگ عمومی، از جمله؛ تلاش در جهت تحقق و توسعه آزادی های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی، تأمین بستر لازم برای توسعه پایدار سیاسی و اجتماعی، ارتقاء سطح مشارکت عمومی و زمینه سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکل های غیردولتی، مصمم است گامهای بلندی را در جهت رفع چالش ها و توسعه همه جانبه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی کشور با همکاری ملت عزیز و حمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بردارد.

عمومی فرهنگ جامعه توسعه فرهنگی اسلامی اجتماعی گردیده بنیان مناسبت سیاسی جمهوری عنوان ارتقاء زندگی دیگری جمله؛ مسائل متمادی نسل‌های همچنین ایجاد ناهنجاری‌ها نهادینه پیامی تاکید سده‌های مختلف آفرینان پالایش