برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - تسنیم نوشت: رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: نیروهای مسلح باید نسبت به تهدیدات همیشه به روز باشند و نمی‌شود برای مدت طولانی از یک نوع سلاح و تجهیزات استفاده کرد.

مازندمجلس:سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در چهارمین همایش جامع پدافند کشور گفت:تهدیدات موثر علیه ما دو مولفه انسانی و سخت افزاری دارد. برای مثال نوع تفکر رهبران و فرماندهان دشمن می‌تواند برای ما تهدیدزا باشد. در مولفه دوم، نوع سلاح و تجهیزات و زیرساخت‌های دشمن بوده که پایه اصلی آن علم و تکنولوژی است که می‌تواند سطح تهدید را برای ما افزایش دهد.نیروهای مسلح باید نسبت به تهدیدات همیشه به روز باشند و نمی‌شود برای مدت طولانی از یک نوع سلاح و تجهیزات استفاده کرد. در فضای امروز و آینده مجموعه‌ای از روندها در حال پیشرفت است که حوزه‌های مختلفی را در بر می گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل عنوان کرد: ما امروز با موضوعی به نام اینترنت اشیا مواجه هستیم که دسته بندی‌های مختلفی اعم از نظامی و غیر نظامی دارد که در آن کنترل و مدیرت و نحوه اثرگذاری سیستم‌ها دنبال می شود. آنچه در بخش نظامی در حال اتفاق است هوشمندسازی سامانه‌ها و ادغام فضای سایبری و تجهیزات نظامی است و فضای سایبر بعد پنجم جنگ‌های آینده است. یعنی در آینده و درحوزه جنگ با یک فضای نظامی سایبری مواجه خواهیم بود و امریکا برای آن فرماندهی سایبری ایجاد کرده است .

سردار جلالی با بیان اینکه باید فضای جنگ‌های سایبری را به‌ خوبی بشناسیم، گفت: نیروهای مسلح باید همیشه در لبه تکنولوژی و فناوری باشند. ارتش آمریکا چند سال پیش محیط نظامی سایبری را از محیط عمومی سایبری جدا کرد. لذا باید این موضوع را در مجموعه‌های پژوهشی مورد توجه داشته باشیم. امروز تکفیری‌ها از ابزار روز در مقابله با ما استفاده می کنند.تهدیدات پیش روی ما تهدیدات سایبری هستند و ساختارها به سمت هوشمند شدن پیش می روند و ما باید در یک همچین محیطی خودمان برای جنگ آماده کنیم.

سردار ایزدی:باید برای مقابله با تهدیدات الکترونیک آماده باشیم

همچنین ایسنا نوشت:

سرلشکر مصطفی ایزدی در چهارمین همایش پدافند جامع کشور با بیان اینکه باید خود را برای مقابله با جبهه کفر آماده کنیم، گفت: در حوزه پدافند عامل و غیرعامل اگر یک روز فقط نیروهای مسلح در مقابل تهاجم ها دشمنان هدف قرار گرفته بودند، امروز با تهدیدات نرم و غیرنرمی مانند تحریم های اقتصادی رو به رو هستیم که تمامی یک جامعه را هدف قرار می دهد؛ پس دشمنان ما برای رسیدن به اهداف خود از هر ابزاری استفاده می کنند.

وی افزود: در نیروهای مسلح و امنیتی عملیات های مختلفی وجود دارد اما آنچه بسیار اهمیت دارد جنگ در فضای سایبری و تاثیرگذاری روی عقیده است و فضای سایبری نیز به عنوان بعد پنجم در نبردهای ما با جبهه باطل است. آمریکا و رژیم صهیونیستی می کوشند به تأسیسات هسته ای مان آسیب برسانند و شما هم می‌دانید که دشمنان انقلاب بدون عمل فیزیکی و تنها با جنگ سایبری به دنبال آسیب به مراکز هسته ای ما هستند.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه خاتم افزود: رژیم صهیونیستی در حوزه سایبری امکانات فراوانی دارد و با انجام رزمایش های متعدد خود را آماده کرده است، پس ما باید در جنگ الکترونیک خود را مهیای مقابله با تهدیدات احتمالی از سوی آنان بکنیم و البته این نقطه، پاشنه آشیل دشمنان انقلاب اسلامی هم هست که اگر به این حوزه توجه کنیم می توانیم به یک قدرت در جهان تبدیل شویم. پدافند غیر عامل در حوزه سایبری بسیار اهمیت دارد و باید بتوانیم توان بالایی در نیروهای مسلح ایجاد کنیم تا از انقلاب که برایش تلاش بسیاری شده و تا امروز به موفقیت های بسیاری رسیده و البته از جبهه مقاومت دفاع کنیم.

27214

سایبری تهدیدات نظامی امروز پدافند نیروهای آماده مقابله سردار دشمنان استفاده تجهیزات جلالی مختلفی آینده انقلاب بسیاری باشیم اهمیت اینکه البته ایجاد ایزدی قرارگاه صهیونیستی الکترونیک بسیار عنوان همایش مولفه چهارمین غیرعامل نمی‌شود طولانی می‌تواند تکنولوژی هستیم دنبال مواجه باشند همیشه جنگ‌های