وی ادامه داد: ارتباط گستردهای که بتوان به وسیله آن هزینههای عملیاتی حملونقل را کاهش داد در این حوزه ضروری است.
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: فرودگاه امام خمینی (ره) به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تغییر ساختار یافت تا امکانات مختلفی را در عرصه بینالمللی فراهم آورد.
فتاحی با اشاره به شرایط تحریم، گفت: متأسفانه در این تحریمها حتی سرمایهگذارهای خارجی نیز نتوانستند از فرصتهای سرمایهگذاری ما استفاده کنند و در واقع زیان دیدند.
وی با اشاره به استقبال از سرمایهگذاران خارجی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: با دیدگاه ارتقای GDP به دنبال ایجاد کلانشهر فرودگاهی هستیم تا لجستیک قوی نیز در آن ایجاد شود.
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: در سال 1390 شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به تصویب مجلس رسید که این شرکت از 4 منطقه فرودگاه امام، ترمینال، منطقه آزاد و منطقه ویژه تشکیل شده است.
فتاحی با اشاره به اراضی 14 هزار هکتاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، گفت: به سراغ مشاوران خارجی رفتیم برای طراحی مسترپلنینگ که در حال حاضر این در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی 80 درصد رشد دارد.
وی ادامه داد: در طراحی لجستیکی خود از شرکتهای بینالمللی استفاده کردیم و در بحث لجستیکی نیز از 20 کمپانی حرفهای جهانی مشاوره گرفتیم.
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در تشکیل هاب لجستیک در ایران هدفگذاری خاصی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام شد، گفت: حمایت قانونی از منطقه لجستیک فرودگاه امام (ره) از سوی دولت انجام شد. هم اکنون 1500 هکتار منطقه آزاد و 2500 هکتار منطقه ویژه تجاری در بندر امام (ره) داریم و این مزیت ویژهای است.