برگزیده ها

مازندمجلس: یک نویسنده آمریکایی کتابی را دردست انتشار دارد که عنوان می کند سیاست های رئیس جمهوری کنونی آمریکا مورد انتقاد هم حزبی های سنتی اش است و «جورج واکر بوش» و «جورج دبلیو بوش» هیچ یک در انتخابات پیشین ریاست جمهوری آمریکا به وی رای نداده اند.

مازندمجلس:
به گزارش خبرگزاری رویترز، «مارک کی آپدگرو» نویسنده کتاب «آخرین جمهوری خواه» که این کتاب را با همکاری بوش پدر و پسر به نگارش در آورده است، درمصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت 'بوش پدر به «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 رای داد و بوش پسر به هیچ یک از آنها (نه ترامپ و نه کلینتون) رای نداده است'.
این کتاب گویای نارضایتی دو رئیس جمهوری پیشین جمهوری خواه آمریکا از هم حزبی شان است که اکنون تصدی کاخ سفید را برعهده دارد.
قرار است انتشارات هارپر کارلینز کتاب مذکور را در 14 نوامبر (23 آبان) منتشر کند.نویسنده در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: بوش پدر که اکنون 93 ساله است و بین سالهای 1989 تا 1993 (1368 تا 1372) رئیس جمهوری آمریکا بود، ذاتا علاقه ای به ترامپ ندارد هر چند که شخصا هم شناختی از وی ندارد.
بوش پدر در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به نویسنده کتاب گفته بود که ترامپ «لاف زن» است که از نوعی حس خودبینی نشات می گیرد و تعهدی به خدمات عمومی ندارد.
نویسنده افزود: بوش پسر نیز که اکنون 71 ساله است و ریاست کاخ سفید را بین سالهای 2001 تا 2009 (1380 تا 1388) برعهده داشته، بر این باور است که ترامپ فاقد فروتنی لازم و درک ریاست جمهوری است.
این تاریخ نویس آمریکایی که کتاب های متعددی را درباره ریاست جمهوری آمریکا به رشته تحریر در آورده است، اظهار داشت: نگاهی به ارزش های بوش پسر و دیدگاه های مشترک وی، پدرش و «رونالد ریگان» نشان می دهد که همگی در تضاد با ارزش های حزب جمهوری خواه کنونی است به ویژه در رابطه با برنامه های دونالد ترامپ که اساسا مبتنی بر حمایت از تولیدات داخلی و نوع خاصی از بیگانه ستیزی است.
رویترز نوشت، نویسنده این کتاب برای اظهارنظر بیشتر در این زمینه در دسترس نبوده است.
این کتاب به دنبال سخنرانی بوش پسر در انتقاد از سیاست های ترامپ منتشر خواهد شد. وی در این سخنرانی از سیاست های دولت ترامپ و سبک و سیاق وی انتقاد کرد و گفت: «قلدری و تعصب» در زندگی عمومی و در عین حال دفاع از مهاجرت و تجارت آزاد به عنوان دو ستون دولت های قبلی جمهوری خواه توسط رئیس جمهوری جدید، مورد حمله قرار گرفته است.
جمهوری ترامپ نویسنده ریاست آمریکا ندارد اکنون آورده سالهای عمومی سخنرانی سیاست انتقاد منتشر برعهده انتخابات کلینتون گزارش نیویورک رویترز تایمز