برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون عملیات اورژانس تهران گفت: در روزهای آلوده تماس با اورژانس تا 10 درصد افزایش پیدا می کند.

مازندمجلس:

اسماعیل فراهانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در مورد استقرار آمبولانس های اورژانس در میادین شهر همزمان با آلودگی هوای تهران گفت: در زمان افزایش آلاینده ها در کلانشهر تهران کمیته اضطرار تشکیل جلسه داده و مصوباتی از جمله استقرار اورژانس در میادین مهم سطح شهر را اعلام می کند. در روزهای اخیر با وجود تداوم الودگی هوا، میزان آلاینده ها در حدی نبود که درخواست استقرار آمبولانس در سطح شهر ارائه یا در کمیته تصویب شود. 

وی ادامه داد: اگر میزان ذرات معلق موجود در هوا از شاخص 150 بالاتر برود، در ان زمان اورژانس در میادین مهم سطح شهر مستقر می شود. در حال حاضر هم آمبولانس ها و موتور لانس های اورژانس به صورت روزانه در 150 نقطه  شهر حضور دارند. 

معاون عملیات اورژانس تهران در مورد افزایش تماس با اورژانس در روزهای آلوده گفت: به طور میانگین در مواقعی که آلودگی هوا در تهران وجود دارد، روزانه 10 درصد تماس های اورژانس افزایش می یابد. 

به گفته فراهانی بیشتر مراجعات در روزهای آلوده مربوط به بیماران تنفسی و قلبی است. در این روزها کارشناسان اورژانس توصیه های ایمنی را به شهروندان ارائه می کنند که مهمترین آنها عدم خروج از منزل بیماران قلبی و تنفسی در روزهای آلوده است. 

وی تاکید کرد: اگر بیماران قلبی و تنفسی مجبور به خروج از خانه در روزهای آلوده هستند باید داروهای خود را به همراه داشته باشند. همچنین مصرف لبنیات کم چرب،مایعات و سبزیجات توصیه می شود. 

معاون اورژانس تهران با اعلام اینکه افراد در روزهای آلوده دست و صورت خود را بشویند تا از آلودگی پاک شوند و در معرض آلودگی نباشند، گفت: از ورزشکاران می خواهیم در روزهای آلوده به هیچ وجه در فضای باز ورزش نکنند. 

 

اورژانس روزهای آلوده تهران تنفسی آلودگی بیماران میزان افزایش میادین آمبولانس فراهانی استقرار روزانه توصیه ارائه  معاون کمیته بیشتر آلاینده اعلام