برگزیده ها

مازندمجلس: سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به مزایای متعدد این منطقه، گفت: فرودگاه امام خمینی (ره)آمادگی تبدیل شدن به شهر لجستیکی در منطقه را دارد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، کوروش فتاحی در همایش لجستیک با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) در ابتدا قرار بود صرفا برای فعالیت های هوانوردی اصلاح شود اما در چند سال گذشته به عنوان هاب لجستیکی تغییر کاربری دارد، گفت: آنچه وزارت راه و شهرسازی دنبال می کند اثرگذاری این فرودگاه بر روی جی دی پی کشور است، به همین دلیل بهترین راه حل برای دسترسی به این هدف را در این دیدیم تا فرودگاه امام (ره) به عنوان مرکز ایجاد ارتباطات با بخش های مختلف اقتصادی تبدیل شود.

وی ادامه داد: همچنین از این ایده عبور کردیم و به ایده جهانی شدن فرودگاه امام (ره) رسیدیم تا از این مسیر شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عنوان لجستیک حمل و نقل منطقه طراحی شود.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: قانون تاسیس این شرکت در سال ۹۰ به تصویب مجلس رسید و در آن چهار منطقه فرودگاه، منطقه ویژه اقتصادی، منطقه آزاد و نرمال‌زون دیده شد که وسعت آن به ۱۴هزار هکتار می رسد.

وی ادامه داد: برای طراحی لجستیکی این منطقه از شرکت ناوکو هلندی که از شرکت های موفق دنیا در حوزه مستر پلنینگ به شمار می آید استفاده کردیم. در حال حاضر طراحی برنامه منطقه آزاد این شهر به پایان رسیده و شرکت ای دی آی هم برای طراحی لجستیکی شهر فرودگاهی سود برده ایم.

به گفته فتاحی، این شرکت مشاور از ۲۰ شرکت مشاور دیگر در حوزه برنامه ریزی استفاده کرده تا از زیرساخت های شهر فرودگاهی امام (ره) و نیز قوانین موجود برای طراحی لجستیک پارک فرودگاه امام خمینی (ره) استفاده شود.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به دسترسی این منطقه به چند آزادراه اصلی کشور و نیز نزدیکی به راه آهن و همچنین وجود فرودگاه بسیار مناسب در داخل شهر فرودگاهی تصریح کرد: همزمان امکان دسترسی مستقیم به بندر را به این شهر فرودگاهی فراهم کرده ایم تا تبدیل شدن فرودگاه امام (ره) به هاب لجستیکی کشور عملیاتی تر شود.

وی از دیگر از مزایای این شهر را نزدیکی به کلانشهر تهران، دسترسی به ۳۰ میلیون جمعیت در ۵ استان همجوار آن و همچنین ارتفاع مناسب فرودگاه از سطح دریا برای پروازهای غیرایرانی ذکر و اظهار کرد: بر اساس قانون تاسیس شهر فرودگاهی ۱۵۰۰ هکتار منطقه آزاد و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی دیده شده که نشان می دهد به هیچ عنوان زمین برای واگذاری به فعالان اقتصادی کم نداریم.

فرودگاه منطقه فرودگاهی خمینی طراحی لجستیکی اقتصادی دسترسی عنوان منطقه آزاد استفاده هکتار تبدیل لجستیک همچنین مشاور نزدیکی مناسب کردیم برنامه ادامه قانون تاسیس فتاحی سرپرست